رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با پانا:

فروش ذخایر بانک قبرسی قیمت جهانی طلا را کاهش داد

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه طلا و جواهر فروش ذخایر یکی از بانکهای قبرس را مهمترین دلیل کاهش قیمت طلا در بازار جهانی عنوان کرد و افزود: اگرچه نرخ طلا در بازار داخلی کاهش خواهد داشت اما عرضه و تقاضا نیز در تعیین قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

کد مطلب: ۷۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، درباره دلایل کاهش شدید طلا در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی گفت: با کاهش 100 دلاری طلا در بازارهای جهانی باید منتظر ماند و دید که بازار داخلی براساس شرایط عرضه و تقاضا چه واکنشی نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: فروش ذخایر یکی از بانکهای مهم در قبرس از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا در بازار جهانی است که نقدینگی آن برای بهبود شرایط اقتصادی به بازار تزریق خواهد شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: تقویت دلار و بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا نیز از مهمترین دلایلی است که موجب کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی شده است.
کشتی آرای درباره پیش بینی نرخ طلا در بازار داخلی ،خاطرنشان کرد: اگر چه کاهش 60 دلاری قیمت در هر اونس بر کاهش قیمت طلا در بازار داخلی تاثیر گذار است اما کاهش بیشتر یا کمتر طلا در بازار به واکنش عرضه کنندگان نیز بستگی دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهشی قیمت طلا در بازار جهانی ادامه خواهد یافت ،افزود: قیمت طلا در بازارهای جهانی از روز پنج شنبه حدود 6 درصد کاهش یافته اما شرایط اقتصاد جهانی چندان قابل پیش بینی نیست و نمی توان به طور دقیق گفت که قیمت ها بیش از این کاهش خواهد یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار