مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی خبرداد:

جمع آوری بیش از 220میلیارد ریال زکات از ابتدای سال جاری در آذربایجان غربی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت:بیش از 220میلیارد ریال زکات از ابتدای سال جاری در استان جمع آوری شده است.

کد مطلب: ۷۱۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، عزیزسهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 220 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

سهندی با اشاره به افزایش میزان زکات پرداختی در استان تصریح کرد: رتبه استان در پرداخت زکات در رده 3 استان برتر کشوری است که نشان از جایگاه مناسب استان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: مهاباد با 37 میلیارد ریال ،بوکان با36 میلیارد ریال و سلماس با 19 میلیارد ریال در رده اول تا سوم میزان زکات پرداختی در استان قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد:در جهت فرهنگ سازی زکات اقداماتی از جمله عقد قرار داد با بیش از 200 روحانی جهت تبلیغ در روستاها ،نصب بیش از 300 تابلو کوچک و بزرگ در ورودی روستاها و جاده های استان،نصب بیش از 2000مترمربع بنر در مراکز خرید و روستاها و تشکیل بیش از 1700 جلسه شورای زکات روستایی انجام یافته است.

سهندی ادامه داد: از مبلغ جمع آوری شده 86درصد برای رفع مشکلات فقرا و 14 درصد برای مرمت ،تکمیل و احداث 85 واحد مسجد در روستاهای استان هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار