مدیر آموزش و پرورش مریوان:

3 هزار و 870 دانش آموز مریوانی در کلاس های چند پایه تحصیل می کنند

مدیر آموزش و پرورش مریوان در همایش کیفیت بخشی آموزشی کلاس های چند پایه گفت: از مجموع 4 هزار و 430 دانش آموز روستایی 3 هزار و 870 نفر در کلاس های چند پایه تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۷۱۳۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، همایش کیفیت بخشی آموزشی کلاس های چند پایه مریوان با حضور صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این همایش بهمن عرفانی مدیر آموزش و پرورش مریوان از آموزش ابتدایی استان کردستان به علت عملکرد خوب به عنوان یک دوره تحصیلی موفق و معیار در سطح کشور یاد کرد و گفت: این مهم جز در سایه مدیریت صحیح معاونت آموزش ابتدایی و تلاش و پشتکار زیر مجموعه ممکن نبود.

وی با اشاره با اشاره به برگزاری همایش کیفیت بخشی آموزشی در کلاس های چند پایه در مریوان عنوان کرد:انشاالله خروجی های این همایش به بهبود وضعیت موجود و ارتقای فعالیتهای آموزشی و پرورشی در کلاس های چند پایه منجر شود.

عرفانی عنوان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه های راهبردی و اولویت دار وزارت آموزش و پرورش و اسناد بالا دستی اهمیت و توجه ویژه و خاصی به دوره ابتدایی تحصیلی معطوف شده است و به عنوان سرلوحه اهداف مهم آموزش و پرورش در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی دارای جایگاه با اهمیتی است.

مدیر آموزش و پرورش مریوان با بیان اینکه توجه به کلاس های چند پایه در مدارس روستایی در حقیقت تحقق عدالت آموزشی و فراهم نمودن فرصت یادگیری برابر در دانش آموزان روستایی است؛ تصریح کرد: کلیه دانش آموزان در روستاهای شهرستان مریوان تحت پوشش آموزش ابتدایی قرار گرفته است و 148 روستای موجود شهرستان تحت پوشش نظارتی راهبران آموزشی قرار دارند.

وی در ادامه به جمعیت دانش آموزی حوزه ابتدایی اشاره کرد و گفت: از ۳۹ هزار و ۴۱۲ نفر جمعیت دانش آموزی شهرستان مریوان ۲۰ هزار و ۷۳۷ دانش آموز در دوره ابتدایی هستند که در ۲۰۷ واحد آموزشی با۹۶۴ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

بهمن عرفانی اضافه کرد: از جمعیت دانش آموزی دوره ابتدایی شهرستان 4 هزار و 430 دانش آموز در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند که 3 هزار و 870 نفر در 215 کلاس چند چایه تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش مریوان در پایان عمده مشکل پیش روی آموزش و پرورش شهرستان مریوان را کمبود فضای آموزشی و عدم توزیع مناسب فضاهای موجود برشمرد و عنوان کرد:از مجموع 59 واحد آموزشی دوره ابتدایی شهر مریوان 54 واحد به صورت چرخشی اداره می شوند و 19 مدرسه از این تعداد جمعیت دانش آموزی بالای 400 و 500 نفر دارند.

در پایان همایش کیفیت بخشی آموزشی به کلاس های چند پایه از معلمان موفق چندپایه و نویسندگان مقالات آموزشی تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار