مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبرداد:

احداث بیش از ۴ هزار کیلومتر راه ارتباطی روستایی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث بیش از ۴ هزار کیلومتر راه ارتباطی روستایی در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد

محبوب حیدری در مورد راه‌های روستایی استان اردبیل بیان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی روستای در استان احداث شده که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آسفالت شده و آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در دستور کار بوده و تلاش می‌کنیم در این زمینه پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهیم .

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های استان اردبیل در حوزه بزرگراه در حد مناسب و مطلوبی نبوده و این استان نیاز به احداث ۶۷۲ بزرگراه دارد که برای احداث این زیرساخت‌ها ۲۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به هدفگذاری‌های انجام شده برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی شده بود که سالانه ۱۰ کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شود که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم بااحداث سالانه ۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان کمبودها در این حوزه را کاهش داده و تا پنج سال آینده شاهد احداث ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان باشیم .

حیدری احداث ۲۵۵ کیلومتر راه اصلی در استان را نیازمند ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد یال اعتبار دانست و تصریح کرد: در حوزه راه‌های فرعی نیز باید ۴۰۶ کیلومتر راه جدید در اردبیل ایجاد شود که برای احداث این راه نیاز به ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است .

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های مختلفی در حوزه راهسازی در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده که در دهه فجر امسال نیز شاهد بهره‌برداری از برخی طرح‌ها و نیز کلنگ‌زنی و آغاز اجرای برخی پروژه‌ها بودیم که با بهره‌برداری از آنها شاهد توسعه زیرساخت‌های استان می‌باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار