امام جمعه زنجان: نسل چهارم انقلاب صاحبان اصلی کشور هستند

زنجان (پانا) - محفل انس با قرآن با حضور امام جمعه زنجان و 700 نفر از دانش‌‌آموزان دبستان‌های دخترانه‌ی ناحیه 2 و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در حسینیه‌ی اعظم زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۱۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان،محفل انس با قرآن با حضور امام جمعه زنجان و 700 نفر از دانش‌ آموزان دبستان‌های دخترانه‌ی ناحیه دو و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در حسینیه‌ی اعظم زنجان برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علی خاتمی نماینده‌ی محترم ولی‌فقیه و امام جمعه‌ی معزز زنجان با اشاره به این مطلب که نیروی انسانی کارآمد مهم‌ترین سرمایه‌ی هر کشوری است، گفت:نسل چهارم انقلاب صاحبان اصلی کشور هستند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اگر کشوری در عرصه‌های جهانی و دیپلماسی، قدرت چانه‌زنی داشته باشد و در حوزه‌های اقتصادی و علمی و ... توفیق بیابد، همه مربوط به نیروی انسانی خوب و کارآمد آن کشور است، و نیروی انسانی کشور عزیز ایران نیز شما دانش‌آموزان عزیز هستید.

نماینده‌ی محترم ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به این که زشت و زیبای کشور از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد،خاطرنشان کرد:مردان و زنان آینده‌ساز از سنین کودکی و نوجوانی شروع به ساختن شخصیت خود می‌کنند و شما نیز باید از این سن شروع به خودسازی و خودمراقبتی کنید.

وی افزود: مدرسه سنگر جهاد برای شما دانش‌آموزان است،جهاد برای ساختن ایرانی اباد، جهاد برای تقویت روح استقلال و ایستادگی در برابر هجوم همه‌جانبه‌ی دشمنان.

امام جمعه‌ی محبوب زنجان اظهار داشت: شما در سنگر مدرسه دو وظیفه‌ی اصلی دارید، اول خوب درس خواندن، و دوم تعالی روح و اخلاق و باید در این سنگر مهرورزی، انسان‌دوستی، دین‌داری، و غیرت دینی را بیاموزید.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در آستانه‌ی ورود به چهل سالگی انقلاب هستیم، عنوان کرد: یکی از افتخارات این نظام این است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی، با اطاعت از فرامین امام خمینی(ره) و ایثار و عشق و فداکاری ملت، نگذاشتیم یک وجب از خاک مقدس این کشور به دست دشمنان و جهان‌خواران بیفتد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه این سند سعادت دنیوی و اخروی دانش‌آموزان را در نظر گرفته است و آنان در سایه‌ی تعالیم جان‌بخش قرآنی تربیت خواهند شد.

وی افزود: قرآن هدایت‌کننده و چراغ سعادت ملت‌هاسست و پیغمبر اکرم (ص) با منشور هدایتی قرآن توانست دل‌های جهانیان را تسخیر کند.

نماینده‌ی محترم ولی‌فقیه در استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران نیز در سال 57، قرآن را سرلوحه‌ی انقلاب هخود قرار دادند،قرآن را خواندند و فهمیدند و عمل نمودند و خدا نیز آنان را به پیروزی و فتح و ظفر موفق گردانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار