نخستین المپیاد ملی بازی‌های فکری در شیراز برگزار می‌شود

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی فارس از برگزاری نخستین المپیاد ملی بازی های فکری با عنوان «رویش » در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۱۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی فارس از دو سال پیش در راستای تحقق رسالت تربیت اجتماعی دانش آموزان و باهدف آشنایی آنان با بازی‌های فکری و دور کردن آنان از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی اقدام به برگزاری المپیاد بازی‌های فکری در استان کرده است .
وی بازی های فکری را جایگزینی مناسب برای بازی‌های مخرب رایانه ای دانست و افزود: تلاش ما در این المپیاد هدایت دانش‌آموزان به سمت بازی‌های فکری و ایجاد خلاقیت، تحرک، پرورش و رویش استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی به انرژی ها و علاقمندی ها ی نونهالان و نوجوانان است .
وی گفت: در این المپیاد دانش‌آموزان با بازیهای فکری مطابق استاندارد المپیاد بازی های فکری جهان (MSO ) آشنا می شوند و این جایگزینی مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای ناسالم و مخرب است که سبب اتلاف زمان ، و ‌آثار نامطلوب بر نوجوانان است .
کلاری ادامه داد: بازی های فکری سبب بروز خلاقیت، هیجانات و استعدادها در کنار تعامل های گروهی و فردی در دانش آموزان می شود .

وی ادامه داد: تجربه نخستین و موفق دو سال برگزاری این دوره از مسابقات در فارس همراه با استقبال گسترده از سوی دانش آموزان سبب شد تا امسال اقدام به برگزاری این المپیاد در سطح کشور کنیم .
کلاری با اشاره به اینکه فارس قطب بازی های فکری در کشور است از ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری المپیاد ملی رویش در شیراز خبر داد و افزود: پیش‌بینی می شود دانش‌آموزان 19 استان کشور در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند و برگزیدگان المپیاد ملی به مسابقات جهانی 2018 اعزام می شوند .
این مقام مسئول افزود: امسال ما برای چهار دسته از دانش آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، آموزش رایگان در نظر گرفته‌ایم .
کلاری تصریح کرد: دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند که امکان پرداخت هزینه‌های آموزش و یادگیری را ندارند در اولویت آموزش‌های رایگان ما قرار دارند .
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین از فراهم بودن آموزش رایگان برای دانش‌آموزان ورزشکار و افراد برخوردار از استعداد درخشان و همچنین تمامی اعضای پیشتاز این سازمان خبر داد .

محمد رضا احمدی ، مسئول برگزاری این المپیاد نیز، با اشاره به اینکه ثبت‌نام تا 25 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: تعداد شرکت‌کننندگان دو سال قبل بیش از 3000 نفر بود برگزیدگان آنها تعداد 36 نفر بوده اند که امسال در مستقیم وارد مرحله ملی می شوند .
مسئول برگزاری این مسابقات اظهار داشت: بازی های فکری خلاقیت، تمرکز، تحلیل و برنامه‌ریزی، هوش تجسمی، حل مسئله، تحلیل، تفکر استراتژیک و هوش فضایی را به مخاطبان خود می آموزد و فرصت مناسبی برای یادگیری همراه با تفریح و بازی است .
وی زمان برگزاری نخستین المپیاد ملی رویش را از 10 تا 12 اسفند ماه در شیراز دانست و افزود: رئیس کمیته روابط عمومی فدراسیون جهانی و مشاور نائب رئیس المپیک بازی های فکری میهمان ویژه این دوره از مسابقات است .
او در خصوص نحوه برگزاری مسابقات گفت: به تمام استان‌های کشور سهمیه ورود داده شده است که افراد ابتدا وارد مرحله مقدماتی می شوند و افراد برگزیده شده در این مرحله وارد مرحله ملی خواهند شد .
احمدی ابراز داشت: این مسابقات در 12 رشته از بازی‌های فکری شامل: اتتلو (6*6) جنگا، بلاک آس دو نفره، دومینو برج، لیوان چینی، پنتاگو، بلاک آس 4 نفره، اتتلو حرفه ای ( 8*8 ) ، کریدور ، روبیک ، جنگا و دومینو تاپلینگ و در دو سطح ابتدایی و متوسطه برگزار م‌شود .
دانش آموزان علاقمند در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند تا 25 بهمن ماه از طریق مراجعه به سایت www.IRMSA.ir و www.PISHFARFARS.ir برای ثبت نام در مسابقات و بهره‌مندی از آموزش‌های رایگان اقدام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار