وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

مشکل ارتباطی روستاهای کم برخوردار خراسان جنوبی تا شهريور ۹۷ حل مي شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جلسه شورای اداري استان خراسان جنوبي سخن مي گفت؛ با تاکيد بر اينکه امروز در شهرهاي استان خراسان جنوبي امكان دسترسي به خدمات نسل سوم و چهارم موبايل فراهم شده است گفت: تا شهريور ۹۷ اميدواريم حداقل مشكلات ارتباطي در روستاهاي كم برخوردار اين استان را حل كنيم.

کد مطلب: ۷۱۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ،محمدجواد آذري جهرمي در شوراي اداري خراسان جنوبي ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر، اظهار داشت: امام راحل (ره) با حرکت خود آزادي و آزادگي را به جمهوري اسلامي بخشيدند.


وی ادامه داد: ۳۹ سال است تهاجم های مختلف در مقابل حرکت هوشمندانه ای که امام راحل آغاز کرد وجود دارد و اينكه همه آن ها عليه ايران متحد مي شوند يعني حرفي براي گفتن داريم و اقتدار داريم و مي خواهند رشد جمهوري اسلامي را متوقف كنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اينکه در گذشته در حوزه هاي بالادستي نفتي جز يک بازار براي حوزه غرب چيز بيشتري نبوديم، افزود: اما امروز در صنايع خودرو، هسته اي، فضايي، نانو و تکنولوژي رشد قابل ملاحظه كرده ايم و داراي رتبه و حرف در دنيا هستيم و در بسياري از آن ها توانسته ايم روي پاي خود بايستيم كه البته مشكلات و چالش هايي نيز وجود دارد اما اين چالش ها مقدمه رشد است.


وی ادامه داد: همه ما مرهون حرکت هوشمندانه، قدرتمندانه و عالمانه امام راحل هستیم و ایام الله دهه فجر براي اين است که يادآوري کنيم كجا بوديم و الان كجا هستيم و بنگريم پيش روي ما چه كارهايي بايد انجام دهيم و بايد به مردم خدمت كنيم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اینکه براي زيرساخت ها توانستيم ۱۵۰ هزار شغل در حوزه اقتصاد فضاي مجازي ايجاد کنيم، گفت: دولت برنامه ريزي جدي براي تقويت مراکز رشد و توانمندسازي انجام داده است.


آذری جهرمی بیان کرد: با کسب و کارهاي فضاي مجازي مي توان زعفران خراسان را با كيفيت و قيمت مناسب عرضه كرد تا شاهد خام فروشي آن نباشيم.


وی با اشاره به اینکه در خراسان حنوبی مرکز توانمندسازي راه اندازي شده، افزود: امسال اعتبار اصلي اين مرکز را دو برابر خواهيم كرد و يك مركز عمليات امنيت در دانشگاه بيرجند راه اندازي شده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: از ۴۰ مرکز رشد در پارک علم و فناوري استان خراسان جنوبي تعداد ۱۶ مركز در حوزه آي سي تي فعاليت دارند كه محصول آنان به صورت ملي به فروش مي رسد.


آذری جهرمی با تاکید بر اينکه امروز در شهرهاي استان خراسان جنوبي امکان دسترسي به خدمات نسل سوم و چهارم فراهم شده، گفت: در حال حاضر از ۸۷۴ روستاي بالاي ۲۰ خانوار استان ۲۸ روستا هيچ ارتباطي ندارند كه بايد اين معضل حل شود.


به گفته وی امروز ۳۱۰ روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفتند و تا شهریورماه سال ۹۷ اميدواريم حداقل مشکلات ارتباطي در روستاهاي کم برخوردار استان را حل كنيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار