پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور سراسری شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور سراسری شد.

کد مطلب: ۷۰۹۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از 727 پروژه مخابراتی استان در مشهد مقدس و ارتباط ویدئوکنفرانس با سایر نقاط کشور، گفت: امروز از کنار مضجع نورانی امام رضا (ع) شبکه های تلفن همراه در سراسر ایران و هزار و 246 شهر در سطح کشور زیر پوشش خدمات نسل های سوم و چهارم قرار گرفتند.
وی افزود: همزمان با این خدمت، دولت توجه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته و بر این اساس تا پایان اسفند امسال هزار و 330 پروژه نیز در مناطق روستایی خراسان رضوی به شبکه ارتباطی همراه اول، رایتل و ایرانسل دسترسی پیدا می کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز 455 روستا در خراسان رضوی به شبکه ارتباطی همراه اول، رایتل و ایرانسل در قالب افتتاح 727 پروژه مخابراتی دسترسی یافتند. این اپراتورها تا پایان امسال به 805 روستای باقییمانده در این استان خواهند رسید و روستائیان از خدمات ارتباطی آنها بهره مند می شوند.
آذری جهرمی گفت: برای نخستین بار مشهد بعد از تهران در حوزه فناوری و محیط زیست مورد توجه دولت قرار گرفته زیرا مردم در عرصه فناوری ارتباطات و جهش فرکانس ها نگران سلامتی خود هستند بنابراین ساماندهی دکل های مخابراتی در مشهد مقدس به نتایج خوبی رسیده و آزمایشها در این خصوص موفق بوده است.
وی افزود: با پایش سطح امواج و زیباسازی شهر مشهد سلامت مردم را تضمین می کنیم و دیگر امواج موبایل برای شهروندان مضر نخواهد بود. در این راستا دکل های مخابراتی هم زیبایی بصری دارند و هم فاقد زیان برای سلامتی مردم هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هچنین پس از تهران تا 27 اردیبهشت سال آتی پارک فناوری در مشهد به منظور توانمندسازی شرکت های نوپا و اشتغالزایی برای فعالان عرصه ارتباطات راه اندازی می شود. تاکنون ساختمان این پارک تحویل شده و مقدمات کار برای راه اندازی آن در دست انجام است.
وی گفت: کسب و کارهای نوپا می توانند با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال وارد این کار شده و با 50 میلیارد ریال دستاورد از پارک فناوری خارج شوند. وظیفه این پارک ارائه خدمات و تسهیلات از جنس کسب و کارهای نوپاست و می تواند شرکتهای خدماتی را تقویت کند تا نقش خوبی در اقتصاد و اشتغال داشته باشند.
آذری جهرمی افزود: فروردین امسال 19 تفاهمنامه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و توسعه کسب و کار با صاحبان شرکتها در خراسان رضوی امضا و منجر به اجرای 45 پروژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات میان استانداری، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی شد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری این پروژه ها در مجموع 550 میلیارد ریال بود که با اجرایی شدن آنها برای 20 هزار و 500 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
علی رضا رشیدیان نیز در این مراسم اظهار داشت: وزارت ارتباطات علملکرد موفقی داشته و علاوه بر انجام وظائف و تکالیف ذاتی خود، در در عرصه کار آفرینی و اشتغال نیز ایفای نقش موثری داشته است.
وی با اشاره به امضا 19 قرار داد و تفاهم نامه بین برخی دستگاه های اجرایی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در ابتدای سال، گفت: با پیگیری های مستمر سرمایه گذاری 55 میلیارد تومانی در این حوزه، تاکنون بیش از 20 هزار اشتغال در خراسان رضوی ایجاد شده است.
استاندار خراسان رضوی راه اندازی شتاب دهنده ها، تاکسی های هوشمند، خانه مسافرهای هوشمند، تامین زیرساخت ارتباطی مسکن های مهر، توسعه زیرساخت ارتباطی نواحی صنعتی، راه اندازی شبکه های توزیع محتوا، پروژه های پرداخت الکترونیک خرد از طریق کیف پول همراه و ایجاد مرکز تسهیل گری کسب و کار را از جمله مشاغل ایجاد شده در این حوزه اعلام کرد.
رشیدیان گفت: هم اکنون در استان 164 شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که 41 مورد آن تولید، 91 مورد نوپا و 31 مجموعه هم صنعتی است و در مجموع با اشتغال 4 هزار و 110 نفر تا کنون 355 نوع محصول دانش بنیان تولید کرده اند.
وی افزود: طی 9 ماهه امسال این شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان در مجموع 850 میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رسانده اند و 10 میلیون دلار هم در 4 ماه نخست امسال صادرات به کشورهای اتریش، اسپانیا، عراق ، سنگاپور، افغانستان و تاجیکستان وکشورهای حوزه خلیج فارس داشته اند.
استاندار خراسان رضوی حجم سرمایه گذاری در این حوزه طی 5 سال گذشته را بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال اعلام و بر ضرورت جذب سرمایه گذاری بیشتر تاکید کرد.
وی با بیان این که دنیای آینده در فضای مجازی شکل می گیرد؛ افزود: از این رو با توجه به شرائط، امکانات، نیروهای مستعد و قرارگرفتن در کریدور ترانزیتی شرق به غرب و شمال و جنوبی و ظرفیت های زیربنایی موجود باید زیرساخت های مربوطه در استان توسعه یابد.
رشیدیان با اشاره به توفیقات استان در حوزه دولت الکترونیک؛ خاطر نشان کرد: با تحقق این مهم، شاهد تسریع در فرآیندها، عدم مکاتبات کاغذی، سلامت اداری و افزایش و بهره وری خدمات بوده ایم.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: به منظور تحقق شبکه دولت به عنوان یک شبکه اختصاصی بین ادارات دولتی؛ امروز چهار هزار و 177 ساختمان اداری استان به این شبکه متصل شده و چهار هزار و 772 کاربر هم تعریف شده است.
وی با بیان این که به طور متوسط ماهانه 450 هزار نامه الکترونیکی بین ادارات متصل به شبکه جا به جا می شود؛ اظهار کرد: فقط از ابتدای سال تا کنون چهار میلیون و 300 هزار نامه از طریق این بستر ارتباطی جابه جا شده که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، تسریع امور و کاهش هزینه های جاری دستگاه های اجرایی بسیار موثر بوده است.
رشیدیان در خصوص استقرار میز خدمت و تاکید دکتر روحانی برای ارائه خدمات مناسب تر و در خور شان عزت و کرامت مردم؛ گفت: راه اندازی این میز به دو شکل حضوری و الکترونیکی ابلاغ شده و در دست پیگیری است.
استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از توجه و حمایت وزیر ارتباطات حمایت از شرکت های دانش بنیان؛ اظهار امیدواری کرد: شهرک سجاد دو برای فعالان حوزه آی سی تی شکل گیرد و شاهد شکوفایی هر چه بیشتراستعدادهای جوانان فرهیخته استان باشیم.
رشیدیان اهتمام و پیگیری وزیر ارتباطات را در خصوص رفع اشکالات ارتباطی و مخابراتی استان را ستود و گفت: باید به جایی برسیم که هیچ نقطه کوری نداشته باشیم مردمان ساکن در مناطق روستایی نیز از خدمات مساوی و برابر در این حوزه برخوردار باشند.
وی با ترسیم سیمای از وضعیت استان گفت: خراسان رضوی علاوه بر 6میلیون و 400 هزار جمعیت و پراکندگی 73 شهر و 28 شهرستان؛ در طول سال پذیرای 28 میلیون زائر است و علاوه بر آن 300 هزار جمعیت مهاجر خارجی مقیم هم بر جمعیت مذکور افزوده می شود.
استاندار خراسان رضوی، این استان را ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که توفیق خدمتگزاری زائران و مجاوران مرقد مطهر امام رضا (ع) را دارد.
گفتنی است؛ 727 پروژه مخابراتی خراسان رضوی با سرمایه گذاری سه هزار و 900 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار