در پاسخ به پانا

رئیس سازمان ملی استاندارد: حل مشکل آلودگی هوا نیازمند عزم تمام دستگاه‌های کشور است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید رفع موضوع آلودگی هوا نیازمند عزم تمامی دستگاه‌های کشور است و استانداردسازی بنزین تولید داخل و وارداتی همچنان در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۷۰۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

نیره پیروزبخت در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: برای رفع موضوع آلودگی هوا باید هم کیفیت بنزین و هم کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد. ضمن آنکه برنامه‌ای جامع برای جمع آوری و کاهش تردد خودروهای فرسوده اجرائی شود.

وی عنوان کرد: مقرر بود در سال 96 نمونه گیری مستمر از بنزین مورد استفاده کلان‌شهرها از 8 کلان‌شهر به 17 کلان‌شهر افزایش یابد و نتایج نشان می‌دهد که از میان 50 نمونه آزمایش شده عدد اکتان پایین‌تر از استاندارد و در محدوده 90 است.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: میزان بَنزن و آروماتیکها در بنزین بهبود یافته و سطح گوگرد نیز مناسب شده است و تنها در یک مورد با افزایش گوگرد موجود در بنزین مواجه بودیم که مربوط به تولیدات پالایشگاه شازند اراک بوده است.

پیروزبخت در خصوص نتایج جدیدترین آزمون کیفی بنزین نیز گفت در ۲ نمونه برداری که از بنزین تهران صورت گرفته مشکلاتی در میزان گوگرد وجود داشت به طوری که این رقم در تهران ۶۰ بود در حالی که طبق استاندارد باید ۵۰ باشد. البته رقم گوگرد نسبت به سال گذشته بهتر شده است؛ البته قرار بود امسال نمونه برداری بنزین از ۸ کلان شهر به ۱۷ کلان شهر توسعه یابد، افزود: تا به حال ۵۰ مورد نمونه برداری از بنزین صورت گرفته که طی روزهای آینده به حدود ۹۲ مورد می رسد.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: نمونه گیری و کنترلها در مورد پالایشگاه خلیج فارس نیز انجام شده و استاندارد یورو 4 و یورو 5 آنها منطبق بر استانداردهای بین‌المللی است.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون سازمان ملی استاندارد دوم دی ماه سال جاری ابلاغ شده است تصریح کرد: سازمان استاندارد دستگاه اجرائی مستقل و زیر نظر رئیس جمهور است که مرجع رسمی حاکمیتی و هدف اصلی قانون جدید نیز سیاست گذاری و ایجاد نظم و استاندارد یکپارچه است.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: در ماده 3 قانون سازمان ملی استاندارد چندین مورد تأکید شده است که دستگاه‌های دولتی باید با این سازمان در تدوین قوانین فنی خود با این سازمان همکاری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار