معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

سوانح و ابتلا به سرطان از عوامل مهم مرگ و میر در خراسان شمالی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: سوانح و ابتلا به سرطان از عوامل مهم دیگر مرگ و میر در این استان هستند

کد مطلب: ۷۰۹۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، احمد هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را مهمترین عامل مرگ و میر در این استان بیان کرد.

هاشمی ، با اشاره به اینکه در حال حاضر ابتلا به بیماری های غیر واگیر 60 درصد علت مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: سیمای مرگ در کشور نیز عوامل بروز تصادفات، ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی در رابطه با بیماری سرطان، بیشتر خانم ها به ترتیب به سرطان پستان و روده بزرگ و آقایان به سرطان معده و روده بزرگ مبتلا می شوند.

هاشمی اظهار کرد: شیوه های غلط زندگی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و استفاده کالری زیاد و افزایش استرس ها موجب شده تا زمینه ابتلا به این بیماری ها به وجود اید.

وی در ارتباط با خدمات دندان پزشکی ارائه شده در این شهرستان نیز بیان کرد: هم اکنون در 35 روستای استان یونیت های دندان پزشکی مستقر هستند.

هاشمی با بیان اینکه در شهرهای بجنورد، آشخانه و شیروان مرکز تجمیع دندان پزشکی راه اندازی شده است، گفت: قرار بر این است تا مرکز دیگری در بجنورد نیز راه اندازی شود که با راه اندازی آن 45 یونیت در آنجا مستقر خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی ماندگاری تیم پزشکی در روستاها بوده است، افزود: هم اکنون 15 پانسیون برای تیم های پزشکی در مناطق مختلف روستایی ساخته شده است که از آن تعداد حدود 10 پانسیون در روستاها ساخته شده است.

به گفته وی در دهه فجر امسال در حوزه بهداشتی همچون خانه های بهداشت، حدود 10 پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار