کاهش سرطان معده و افزایش سرطان پستان در ایران

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «روند سرطان معده رو به کاهش نسبی است اما سرطان پستان مانند همه کشورهای دنیا با توجه به افزایش سن، در حال صعود است.»

کد مطلب: ۸۰۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سرطان معده و افزایش سرطان پستان در ایران

یه گزارش برنا، سرطان پستان در بیشتر جوامع بشری به مشکلی جدی تبدیل شده است. همچنین سرطان پستان تهدید بزرگی بر سلامت زنان به شمار می‌رود و این سرطان شایع‌ترین سرطان در زنان است.

ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بروز سرطان در زنان و مردان ایرانی، بیان کرد: «با توجه به فراگیر شدن خصوصیات زندگی غربی در همه کشورهای دنیا از جمله ایران، سرطان رو به افزایش است.»

وی علت اصلی بروز و شیوع سرطان را افزایش امید به زندگی دانست و گفت: «هر چه متوسط سن زنان و مردان بالاتر می‌رود، میزان بروز و شیوع سرطان در آن جوامع افزایش می‌یابد. سرطان در سنین مختلف بروز پیدا میکند اما اکثریت سرطانها در دوران پیری ظاهر می‌شوند.»

حریرچی در ادامه افزود: «همراه با این تغییر از سبک زندگی که اصطلاحا سبک زندگی غربی (کم تحرکی، مصرف قند و چربی زیاد، اضافه وزن، عدم مصرف مناسب سبزیجات، مصرف سیگار الکل و یک سری عوامل زیست محیطی) نامیده می‌شود، میزان سرطان در جوامع افزایش پیدا میکند.»

وی بیان کرد: «در ایران، سرطان پستان در زنان و سرطان معده در مردان شایع‌تر است. روند سرطان معده رو به کاهش نسبی است اما سرطان پستان مانند همه کشورهای دنیا با توجه به افزایش سن، در حال صعود است.»

سخنگوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان تصریح کرد: «بی شک برای سرطان پستان برنامه‌های متعدد آموزشی و آگاه سازی داشتهایم. همچنین برای تشخیص زودرس و آگاهی زنان نسبت به سرطان اقدامات قابل توجه‌ای انجام داده‌ایم. زنان باید بدانند که این نوع سرطان جزو شایعترین سرطان‌ها است اما قابل تشخیص زودرس و درمان موفقیتآمیز است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار