در گفت‌وگو با پانا

امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس: 60 درصد بیمارستان‌های کلانشهرها فرسوده‌‌اند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید حدود ۶۰ درصد بیمارستان‌ها در برخی شهرهای بزرگ کشور فرسوده‌‌اند.

کد مطلب: ۷۰۸۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه ساخت بیمارستان جدید در کشور نیاز به تأمین منابع دارد، گفت: این موضوع از توان دولت خارج است و باید بخش خصوصی به موضوع ساخت بیمارستان ورود کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بازسازی اکثر بیمارستان‌های فرسوده مقرون به صرفه نیست، گفت: هزینه بازسازی ساختمان‌های فرسوده بیش از هزینه ساخت است، بنابراین در این موارد باید بیمارستان جدید ساخته شود.

وی درباره تعداد بیمارستان‌های فرسوده در کشور اظهار کرد: یک‌سوم بیمارستان‌های کشور مربوط به بیمارستان‌های دولتی - دانشگاهی است که تحت پوشش مستقیم وزارت بهداشت قرار دارد.

وی درباره ایمنی بیمارستان‌های کشور گفت: البته آمار دقیقی از تعداد مراکز درمانی ایمن و ناایمن وجود ندارد زیرا تعیین آن به ابزار و روشی استاندارد برای اندازه‌گیری نیاز دارد. باید نوسازی بیمارستان‌ها باید با هدف مقاوم‌سازی باشد نه زیباسازی ظاهر ساختمان بیمارستان‌ها. از طرفی ایمن‌سازی‌هایی که امروزه در بخش بیمارستانی انجام می‌شود به نحوی نیست که زلزله‌های بیش از ۶ ریشتر را تحمل کند.

دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه نیست

این نماینده مجلس در ادامه درباره پراکندگی نسبت‌های شاخص درمانی در استان‌های کشور متفاوت است، گفت: شاخص درمانی در بسیاری از نقاط کشور از تهران پایین‌تر است به این معنا که دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه نیست. اکنون در بسیاری از استان‌های کشور پایگاه‌های اورژانس کامل نیست که موجب شده است تا شاخص عدالت در دسترسی رعایت نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار