صبح امروز برگزار شد

برگزاری نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات به ریاست سید اصغر موسوی تبار فرماندار و رئیس شورای شهرستان با پیگیری دستورکار کمک به دانش آموزان تحت حمایت، برنامه های دهه فجر آموزش و پرورش و افتتاحیه آموزشگاه بُرج برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی فرماندار شهرستان کلات با شاره به ایام ا... دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل خون شهدا، جانفشانی جانبازان و تلاش شبانه روزی دلسوزان نظام است. همه دستگاه ها به نوعی بایستی پا به عرصه بگذارند و همین موضوع لزوم همکاری و همراهی سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش را می رساند.

موسوی تبارعنوان کرد: انقلاب اسلامی با اندیشه امام راحل و با حمایت مردم پیروز شد لذا برنامه ها و جشن های ایام الله دهه فجر باید با مشارکت پررنگ مردم برگزار شود.

وی یادآور شد: ایام ا... دهه فجر امسال با ایام فاطمیه تقارن دارد و لازم است حرمت این ایام در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب حفظ شود.

فرماندار شهرستان کلات همچنین بر لزوم انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جدید تاکید و خاطر نشان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب و انتقال آن به نسل آینده، نقش مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی جوانان در رویارویی با دسیسه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دارد.

در این جلسه پیروی دستور کار کمک به دانش آموزان تحت حمایت مصوب گردید آموزش و پرورش کمیته ای مرتبط با آئین نامه کمک به دانش آموزان تحت حمایت تشکیل داده و به ادارات ارجاع نماید. این کمیته مسئول پیگیری مشارکت ادارات شهرستان در اجرای بهتر و دقیق تر طرح می باشد.

پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان در ادامه گفت: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای مختلف انقلاب به ویژه در حوزه فرهنگی است .

وی افزود: باید دانش آموزان را با دستاوردهای مهم انقلاب که با خون هزاران شهید بدست آمده آشنا کنیم تا بدانند این حرکت مردمی به آسانی بدست نیامده و همه لازم است در صیانت از آن در برابر دشمن احساس مسئولیت کنند .

پایسته تصریح کرد: جشنهای دهه فجر باید با مشارکت مردم و جوانان و دانش آموزان به صورت خودجوش برگزار شود تا ضمن تنوع در آن از حالت اداری و کلیشه ای خارج شویم.

وی بیان کرد: در مدارس شهرستان کلات آمادگی کامل داریم برنامه های جشن در این ایام را با تنوع در عرصه های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و تبیینی و تؤام با نشاط و شادابی برگزار کنیم .

در ادامه هادی زحمتکش معاون پرورشی آموزش و پرورش کلات اظهارداشت: برنامه ریزی نموده ایم تا جشن های دهه فجر مانند مراسم دینی و مذهبی اهمیت و جایگاه خود را داشته باشد و نسل جوان با این فضا بیشتر مانوس شود .

زحمتکش بیان کرد: باید بیاموزیم تا نسل جوان را در فضای انقلاب بخوبی تربیت کرده و آموزش دهیم تا با عمق باورهای دینی آشنا شده وبه آن اهمیت دهد .

دیدار با خانواده شهدا، آذین بندی فضای مدارس، نشست های گفتمان دینی در مدارس شهرستان، برگزاری جشن در همه مدارس، نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید جوادی کالو از توابع دهستان هزار مسجد، اجرای جنگ شادی و جوانه ها، نمایش فیلم رشد، طناب کشی و مچ اندازی بانوان، قوی ترین دانش آموز و مسابقه مچ اندازی پسران، برگزاری مراسم شب شعر رضوی، برپایی نمایشگاه های متنوع دانش آموزی و حضور حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان شاخص ترین برنامه های جشن انقلاب در مدارس شهرستان کلات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار