مذاکرات آتی آستانه تا پایان سال جاری برگزار می‌شود

تهران (پانا) - نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه گفت که ایران، ترکیه و روسیه در مذاکرات آتی آستانه درباره نقش کمیته قانون اساسی سوریه بحث و رایزنی خواهد کرد.

کد مطلب: ۷۰۸۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه، پس از برگزاری کنگره ملی سوریه در شهر سوچی روسیه گفت که دور بعدی مذاکرات آستانه ماه فوریه (بهمن و اسفند ) برگزار خواهد شد.

لاورنتیف افزود: «دیدار دیگری در چارچوب مذاکرات آستانه برای اواخر ماه فوریه (بهمن و اسفند) برنامه‌ریزی شده است. مسائل زیادی برای ما به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش‌بس (در سوریه) برای بحث وجود دارد.»

وی همچنین گفت: «کنفرانس صلح روسیه در خصوص سوریه پیشنهاد خود را در مورد کمیته قانون اساسی شامل دولت سوریه و گروه‌های مخالف ارائه داده است که در اختیار سازمان ملل متحد قرار داده خواهد شد.»

این مقام روس تصریح کرد: «پیشنهاداتی که در این مذاکرات در سوچی مطرح شد، چارچوب زمانی برای نقش این کمیته را مشخص نکرده اما از نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه خواسته شده است تا روند آغاز فعالیت این کمیته را تسریع کند.»

لاورنتیف ادامه داد: «در این میان ایران، روسیه و ترکیه قرار است درباره این موضوع در مذاکرات آستانه که ماه آینده برگزار می‌شود، بحث و رایزنی کنند.»

بنابر این گزارش، گروه‌های اصلی مخالف سوری در این کنفرانس شرکت نکرده‌اند. در حالی که انتظار می‌رفت در کنار مقامات دولت سوریه در این مذاکرات شرکت کنند.

کنگره ملی سوریه روز سه‌شنبه با توافق برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه در شهر سوچی برگزار شد که یکی از نتایج مذاکرات آستانه است.

مذاکرات آستانه با ابتکار روسیه‌، ایران و ترکیه با هدف دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و پایان دادن به جنگ این کشور شکل گرفت. در نتیجه برگزاری این گفت‌وگوها در پایتخت قزاقستان توافقاتی برای برقراری آتش‌بس در چند نقطه از سوریه و ایجاد مناطق کاهش تنش در این کشور حاصل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار