مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل خبر داد: افتتاح 20 مدرسه مقاوم‌سازی و بازسازی‌شده در اردبیل

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از افتتاح 20 مدرسه مقاوم‌سازی و بازسازی‌شده در استان همزمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۸۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش، احمد ناصری اظهار کرد: از این تعداد سه مدرسه مقاوم‌سازی و 17 مدرسه نیز تخریب و بازسازی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که در ایام‌الله دهه فجر در مناطق مختلف استان به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید.
ناصری با بیان اینکه به همت خیرین و بنیاد برکت و تلاش نوسازی مدارسن این پروژه‌ها آماده افتتاح شده است بیان کرد: امیدواریم با افتتاح این فضاهای آموزشی زمینه آموزش و پرورش شایسته نسل آینده فراهم آید.
وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها مقاوم‌سازی مدرسه آراللو، تکمیل و بازسازی مدرسه در آق‌بلاغ، مدرسه 6 کلاسه شهرک مخابرات، مدرسه 6 کلاسه شهرک 5 آذر، مدرسه سه کلاسه حاجی عوض کندی پارس‌آباد، مدرسه سه کلاسه آل هاشم خلخال، مقاوم‌سازی مدرسه شاهرود، 6 کلاسه طولش و مدرسه شبانه‌‌روزی شاهرود است که به همت بنیاد برکت احداث شده در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌‌برداری می‌رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه گفت: همچنین در این ایام مدرسه خیریه یک کلاسه کنزق سرعین، مدرسه خیرین سه کلاسه ارجستان سرعین، مدرسه شبانه‌روزی کوثر، مدرسه خیریه محسنی کوثر، 12 کلاسه تنوگویان گرمی، تخریب و بازسازی مدرسه 6 کلاسه 17 شهریور گرمی، مدرسه قاضی آبی‌بیگلو، مدرسه امام خمینی نمین، تکمیل و بهسازی کارگاه هنرستان نیر و مدرسه 6 کلاسه بوسجین نیز است که در این ایام مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
ناصری تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این واحدهای آموزشی که با حضور خیرین، بنیاد برکت و نوسازی مدارس مورد بازسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفته به شکل زیبنده و شایسته در خدمت دانش‌آموزان و اهالی علم و ادب قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود از احداث 110 نمازخانه آموزشگاهی در سال آینده در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: مقرر شد در کنار احداث این 110 نمازخانه آموزشگاهی در مناطق نوزده‌گانه استان اردبیل پنج اردوگاه دانش‌آموزی نیز احداث شود.
وی گفت: این اردوگاه‌ها قرار است در گرمی، لاهرود مشگین‌شهر، فندقلوی نمین و منطقه پارس‌آباد به همراه تکمیل اردوگاه تربیتی و فرهنگی مقدس اردبیلی اجرایی و عملیاتی شود که امیدواریم در سال آینده زمینه احداث این اردوگاه‌ها در سطح استان فراهم آید.
ناصری بیان کرد: ما معتقدیم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه تقویت اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌های مناسب شایسته است این اردوگاه‌ها توسعه یابد به طوری که در تابستان امسال 75 هزار دانش‌آموز از این فضاها استفاده کردند.
وی اضافه کرد: در این اردوگاه‌ها تلاش بر این است تا وقت و فرصت نوجوانان و جوانان به هدر نرفته و علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری کلاس‌های مهارت‌آموزی نیز به آنها ارائه شده و آموزش سبک زندگی ایرانی - اسلامی و آشنایی نسل نوجوان با قانونمداری و برخی مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
ناصری افزود: در این اردوگاه‌ها شاهد برگزاری کلاس‌های اولیه و امداد و نجات و آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی برای دانش‌اموزان و همچنین ارتقای مهارت آنها بودیم که قطعا در این باب فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: هم در شمال استان و هم جنوب استان سعی بر این است تا در مناطق نمونه گردشگری به مانند ازناو در خلخال و گیلارلو در گرمی اردوگاه‌هایی احداث شوود تا زمینه حضور دانش‌آموزان ارتقای توانمندی و مهارت آنها به خوبی در این فضاها فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار