نمایشگاه و بازارچه دست سازه های کارو فناوری دانش آموزان در خرم آباد افتتاح شد

در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، نمایشگاه و بازارچه دست سازه های کارو فناوری دانش آموزان در دبیرستان دوره اول متوسطه سمیه شهرستان خرم آبادافتتاح شد .

کد مطلب: ۷۰۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان؛ خدانظر دریکوند در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت : در این نمایشگاه پروژه های علمی و پژوهشی دانش آموزان لرستانی در ۶ محور دست سازه ها، پژوهش، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، علوم آزمایشگاهی و کارآفرینی در معرض دید دانش آموزان و فرهنگیان قرار گرفته است.

وی نمایشگاه دست سازه های کارو فناوری را از جمله فعالیتهای جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کردو ادامه داد : این جشنواره هم در 730آموزشگاه دوره اول متوسطه استان در حال برگزاری است و بیش از 70هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را عملیاتی کردن مبانی نظری مسائل آموزشی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی اتصال و هماهنگی بین کتب درسی با کار، جامعه و محیط زیست است.

دریکوند با اشاره به اینکه پرورش استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است؛ افزود: این نوع بازارچه‌ها نه تنها سبب کشف استعداد و ایجاد حس استقلال ، اعتماد به نفس ، خودباوری ، خلاقیت ، نوآوری و ابتکار در دانش‌آموزان می‌شود بلکه آنها را با فرآیند تولید به مصرف،فروش و بازاریابی آشنا می‌کند.

وی تربیت نیروی انسانی خلاق را لازمه ی یک جامعه توسعه یافته اعلام کرد و گفت: استقلال ، خودکفایی ،رشد و توسعه زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که امکان رشد و پرورش دانش آموزان خلاق ، پژوهشگر ، کارآفرین و نوآور در نظام آموزشی فراهم شود .

دریکوند به مقایسه نظام های آموزشی سنتی با نظام نوین آموزشی پرداخت و افزود : بر خلاف گذشته که معلم بیشتر گوینده بودو یکطرفه مطالب را به دانش آموزان انتقال می داد و سطح دانش را ارتقاء می داد ، در نظام نوین آموزشی معلم بیشتر از آنکه دانش های مختلف را به دانش آموزان یاد دهد ، در آنها ایجاد سوال می کند و آنها را ، سمت پرسشگری ، کاوش و کشف حقایق سوق می دهد .

وی لذت یادگیری را منوط به کشف یافته های جدید توسط دانش آموزان دانست و گفت : اگر دانش آموز با کشف و کاوش به حقایقی دست پیدا کند ، قطعا به یادگیری های عمیق و مفهومی منجر خواهد شد .

دریکوند با بیان اینکه مهم ترین هدف آموزش و پرورش ، خلق موقعیت جدید برای بروز خلاقیت دانش آموزان است، افزود : خوشبختانه جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از موقعیت هایی است که نه تنها مهم ترین هدف آموزش و پرورش را دنبال کرده و به بروز و ظهور خلاقیت دانش آموزان منتج می شود، بلکه زمینه را برای ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان در زمینه امور پژوهش و تحقیقاتی فراهم می کند.

گفتنی است که در حاشیه نمایشگاه و بازارچه دست سازه های کارو فناوری دانش آموزان علاوه بر دست ساخته های آنان شامل انواع گلهای زینتی،جامدادی، زیورآلات مصنوعی، سفره‌های دست ساز، شیرینی جات، صنایع دستی و غذاهای محلی به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار