دفاع رئیس قوه مقننه از دیوان محاسبات

لاریجانی: شبهه‌ای به گزارش تفریغ بودجه نیست

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی به حمایت از دیوان محاسبات پرداخت و گزارش این نهاد در خصوص تفریغ بوده را بدون شبهه خواند.

کد مطلب: ۷۰۷۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

علی لاریجانی در جریان جلسه عصر رسیدگی به لایحه بودجه 97 در پاسخ به اخطار علیرضا محجوب، نماینده تهران،‌ در خصوص گزارش اخیر دیوان محاسبات کشور که با انتقاد دولتی ها همراه شده بود، اظهارکرد: دیوان محاسبات مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس موظف است گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کند. این گزارش پس از ارائه به مجلس به کمیسیون‌ها برای بررسی ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات کار قانونی خود را انجام داده و اینکه دولت توقع دارد مشورتی با او می‌شد، بحث ثانوی است. دیوان محاسبات حساب‌ها را بررسی می‌کند و گزارشی که در مجلس ارائه شد نیز مطابق آیین‌نامه بوده و هیچ شبهه‌ای در آن نیست.

بر اساس این گزارش، علیرضا محجوب در اخطاری مستند به اصول ۵۲ تا ۵۵ قانون اساسی، گفته بود که از نظر من گزارش دیوان محاسبات درخور تحسین بود.

وی ادامه داد: درست است که مسئولان دولتی به آن معترض هستند اما این گزارش حسابرسانه بود و این همه جا مرسوم است.

نماینده مردم تهران همچنین یادآور شد: از رییس مجلس انتظار می‌رود از گزارش دیوان محاسبات دفاع کند البته دستگاه‌های دولتی هم حق جواب و پاسخ دارند ولی نباید فضاسازی غیرعادی در این زمینه صورت گیرد.

لازم به ذکر است که شب گذشته، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان در اظهاراتی در رسانه ملی کشورمان، گزارش دیوان محاسبات را به نوعی رد کرده بود و این نهاد را در جایگاه ارائه این قبیل اظهارات ندانست که واکنش امروز رئیس مجلس را به همراه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار