معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان: برای توسعه تربیت‌معلم باید از تجارب جهانی استفاده کنیم

تهران (پانا) - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت بهره‌گیری از تجارب جهانی و نوآوری‌های بین‌المللی در تربیت معلم تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۶۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، مراسم افتتاحیه اولین دوره «تربیت مترجم» با حضور ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در باشگاه فرهنگیان تهران و با هدف تبیین برنامه‌های معاونت پژوهش در مسیر توسعه دانش pck و همراهی تعدادی از استادان دانشگاه آغاز شد.

در این برنامه رضا ساکی سیاستِ محوری دانشگاه در حوزه پژوهش را آموزش پژوهی برشمرد و گفت: به‌عنوان دانشگاه تربیت معلم باید در آموزش رشته‌های تخصصی، توان خود را افزایش دهیم؛ موضوعی که متاسفانه در عرصه‌های علمی و دانشگاه‌های کشور کمتر مورد توجه قرار داشته است.

وی آموزشگری و پژوهشگری را به عنوان یک فعالیت یکپارچه و درهم تنیده برشمرد و بیان کرد: پژوهش به مثابه فراهم‌کننده دانایی و آگاهی برای آموزشگر عمل می کند، بنابراین نمی توان آموزشگری را بدون وابستگی به پژوهش معتبر دانست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان افزود: اعتبار دانشگاه و اعتبار استادان در گرو اهتمام به فعالیت مهم پژوهش است.

وی در ادامه به معرفی برنامه‌های معاونت پژوهشی برای توسعه دانش موضوعی - تربیتی از جمله برگزاری همایش و جشنواره‌های (34 گانه ) ناظر بر دانش موضوعی - تربیتی (دانش آموزش محتوا) که به عنوان یک فعالیت کم نظیر در استان‌های کشور در حال برنامه‌ریزی و اجرا است، اشاره کرد.

ساکی گفت: اعطای فرصت پژوهشی تربیت حرفه‌ای استادان، توسعه انتشار مجلات علمی - تخصصی در آموزش رشته‌های تخصصی به تعداد رشته های دانشگاه؛ حمایت از ترجمه تجربیات جهانی در عرصه تربیت معلم و آموزش رشته‌های تخصصی؛ تلاش برای توسعه تربیت معلم کشورمان با استفاده از تجارب و نوآوری های جهانی، حمایت از پژوهش‌ها، رساله و پایان‌نامه های مرتبط و همچنین حمایت از تولید محتوا و تالیف کتابهای مرتبط از دیگر موارد مورد توجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار