معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

سواد‌آموزی حق اساسی هر ملتی است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، سواد‌آموزی را حق اساسی هر ملتی دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۵۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سواد‌آموزی حق اساسی هر ملتی است

معصومه احمدی در گفت‌وگو با پانا در رابطه با اهمیت سوادآموزی برای دانش‌آموزان، عنوان کرد: «سوادآموزی، حق اساسی هر ملت و دانش‌آموزی است. چرا که نهضت سوادآموزی برای دانش‌آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از اولیای کم‌سواد قادر به یاری رساندن به دانش‌آموزان در امر تحصیل نیستند اما در صورتی که اولیا با‌سواد باشند، می‌توانند دانش‌آموزان را در یادگیری و تحصیل بسیار کمک کنند. درک دنیای بهتر، حق هر دانش‌آموزی است و دانش‌آموز می‌تواند با سوادآموزی نسبت به حق‌ و حقوق خود آشنا و برای دستیابی به آن تلاش کند.»

وی در رابطه با عملکرد سوادآموزی مدارس ابتدایی ناحیه یک بهارستان اظهار کرد: «در رابطه با عملکرد سوادآموزی مدارس ابتدایی ناحیه یک بهارستان می‌توان به 23 آموزش‌‌دهنده مشغول به فعالیت در حوزه‌ سوادآموزی اشاره کرد. علاوه بر آن آزمون‌های سوادآموزی در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت، کلاس‌ها آزمون پایان‌ترم را برگزار خواهند‌ کرد. همچنین به‌زودی در مراکز مختلف، جشنواره‌هایی از طرح‌های مکمل سوادآموزی را خواهیم‌ داشت و برای همه مدیران مدارس، ابلاغ کیفیت‌بخشی به واحد سوادآموزی صادر شده است. افزون بر این شیوه‌نامه‌های ورود به جلسات امتحانی هم تا پایان خرداد به مدارس ابتدایی ارسال خواهد شد.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان درخصوص فعالیت‌های سوادآموزی مدارس ابتدایی بیان کرد: «در رابطه با فعالیت مدارس ابتدایی می‌توان به 6 عدد از مدارس ابتدایی که با نهضت سوادآموزی در ارتباط هستند و در این خصوص فعالیت می‌کنند اشاره کرد. در این مدارس برای جذب اولیای کم‌سواد، مدیران در ابتدای سال تحصیلی هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدارک تحصیلی اولیا را جمع‌آوری می‌کنند و طبق آن مدارک، اولیا به واحدهای سوادآموزی معرفی می‌شوند و کلاس‌های سوادآموزی برای آن‌ها تشکیل می‌شود.»

وی درخصوص مشکلات بی‌سوادی در جامعه‌‌ اسلامی عنوان کرد: «بی‌سوادی برای جامعه‌ اسلامی خطرآفرین است و از همین رو نهضت سواد‌آموزی علاوه‌ بر دانش‌افزایی مردم، نقش مهمی در مسیر کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی کشور دارد. بسیاری از افراد بی‌سواد کشور توانسته‌اند با بهره‌گیری از آموزش‌های نهضت سواد‌آموزی نه‌ تنها خواندن و نوشتن بیاموزند بلکه به درجات بالای علمی دست یابند و افتخاراتی را در شاخص‌های گوناگون استانی و کشوری به دست آورند.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان اظهار کرد: «در کلاس‌‌های نهضت سواد‌آموزی علاوه بر خواندن و نوشتن، موضوعات مختلفی به سواد‌آموزان آموزش داده می‌شود. همچنین نوع آموزش و تدریس به سوادآموزان می‌تواند در نگهداشت آن‌ها در فرآیند آموزش اثرگذار باشد. به عبارتی دیگر اگر روش آموزش با زبان‌ زندگی و نیاز سوادآموزان هماهنگ باشد، نقش مهم‌تر و ماندگارتری برای آن‌ها دارد.»

خبرنگار : دانش‌آموز: ترنم سیاه‌ کوهیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار