سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

اجرای دقیق سند تحول بنیادین می تواند متضمن مشارکت معلمان در تصمیم گیری ها باشد

هادی احمد نیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:اجرای دقیق سند تحول بنیادین می تواند متضمن مشارکت معلمان در تصمیم گیری ها باشد.

کد مطلب: ۷۰۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، هادی احمدنیا با اشاره به اجرای طرح جامع انتخاب مدیران مدارس گفت: هدف این طرح بالا بردن انگیزه کاری معلمان است و از این طریق امکان مدیریت بهینه در مدارس نیز فراهم می شود و در این طرح سامانه ای طراحی شده تا فرهنگیانی که داوطلب مدیریت مدرسه هستند بتوانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی تصریح کرد:افراد کاندیدا در سه مرحله بر اساس تجربه، دانش و آزمون های عملکردی امتیازاتی را کسب خواهند کرد که امید است در سال اول در مراکز استانی این روش عملیاتی شود و با جرح و تعدیل آن در سال های آتی، شایسته سالاری در آموزش و پرورش محقق شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مشارکت افراد به ما کمک می‌کند که ما یک دستورالعمل و چهارچوب مشخصی که بر مبنای شایسته‌سالاری است را تهیه کنیم و آن را اجرایی کنیم، خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از اهداف این طرح اصلاح قوانین آموزش‌ و پرورش است چراکه اکنون بازنگری در قانون انتخاب مدیران در دستورکار شورای عالی آموزش و پروش است.

احمدنیا اضافه کرد: علاوه بر طرح انتخاب مدیران مدارس طرح دیگری در آموزش و پرورش اجرا می شود که در آن معلم‌ها می توانند دو عضو از اعضای هیأت‌ امنای صندوق ذخیره را خودشان انتخاب کنند و یک بازرس ویژه هم از طرف معلمان انتخاب شود که از طرف وزیر هم ابلاغ بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار