معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد

استقبال کشاورزان از کشت های جایگزین در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از زیر کشت رفتن 2هزار و 224 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به محصولات کم آب بر و متناسب با خشکسالی و اقلیم کویری خراسان جنوبی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۵۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به استقبال کشاورزان از محصولات کم آب بر و کشت های جایگزین در استان خبر داد و گفت: امسال کشت کلزا، گلرنگ و کنجد با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

عصمتی پور افزود: امسال هزار و 24 هکتاز از اراضی استان به کشت کلزا، 600 هکتار کشت گلرنگ و 600 هکتار به کشت کنجد اختصاص یافت.

وی تغییر در تاریخ کاشت محصولات از بهاره به پاییزه را جدیدترین سیاست های جهاد کشاورزی در راستای مدیریت خشکسالی در حوزه زراعی دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشت پاییزه چغندر قند با رویکرد اصلی ارتقای بهره وری و تأمین خوراک مورد نیاز کارخانجات قند در کل سال در دستور کار قرار گرفته که در این راستا در مزارع شهرستانهای قاین، نهبندان، طبس و خوسف کشت پاییزه چغندرفند اجرا شد.

وی توسعه و ترویج کشتهای نشائی در محصولاتی از جمله پنبه، چغندرقند و ذرت را از دیگر سیاست های ارتقای بهره وری میزان آب مصرفی دانست و افزود: این روش کاشت علاوه بر کاهش حداقل 2 تا 3 مدار آبی و هزینه های تولید ، افزایش کمی و کیفی میزان تولید را نیز در پی داشته است.

عصمتی پور گفت: در سال زراعی گذشته 30 هکتار اراضی استان به زیرکشت چغندرنشائی کشت پنبه و ذرت نشائی اختصاص یافته است.

وی افزود: خرید تضمینی و توافقی محصولاتی از جمله کلزا، گلرنک و کنجد، پرداخت تسهیلات در این حوزه و تأمین مشاین آلات مورد نیاز کاشت و برداشت این محصولات از اقدامات جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان است.

خبرنگار پانا: الناز رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار