آیت الله مکارم شیرازی: تشکیل جامعة المصطفی از برکات انقلاب است

تهران (پانا) - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، تشکیل جامعة المصطفی العالمیه را از برکات جمهوری اسلامی دانست و گفت: طلاب جامعه المصطفی می توانند صدای اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) را به همه دنیا برساند.

کد مطلب: ۷۰۵۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار جمعی از طلاب جامعة المصطفی با اشاره به حضور طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف جهان در ایران افزود: طلاب المصطفی سفیران اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در جهان هستند به طوری که امروز طلاب علوم دینی از 110 ملیت در ایران حضور دارند و معارف الهی را فراگرفته و سپس مبلغ و مروج آن به سراسر دنیا خواهند بود.

جامعه المصطفی العالمیه، نهادی حوزوی است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد و تاکنون بیش از 35 هزار تن با گذراندن دوره های آموزشی در آن فارغ التحصیل شده اند.
33 هزار استاد هیات علمی، حق التدریس و همکار در مراکز علمی داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی العالمیه همکاری می کنند که نیمی از آن ها غیر ایرانی و فارغ التحصیل همین نهاد هستند.
جامعه المصطفی آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد.
این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه بیشتر طلاب به نهج البلاغه ادامه داد: نهج البلاغه معدن گوهرباری است که می توان پاسخ بسیاری از مسائلی که نیازمند آن هستیم را در این کتاب یافت.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برتری علم از ثرورت در منظر امیرالمومنان(ع) افزود: در دنیای امروز منافع مادی حرف اول را در همه مسائل می زند، در حالی که امیرمؤمنان جایگاه علم را برتر از آن می دانند و ارزش منافع مادی را پایین می آورند؛ چراکه علم، انسان را از خطرات، گمراهی ها و انحراف ها حفظ می کند اما مال اگر حلال هم باشد باید توسط انسان نگهداری شود.
وی با بیان این که انسان هرچه در علم انفاق کند بهره بیشتری می برد، گفت: گاهی برخی برای مال با انسان دوستی می کنند اما هنگامی که مال از دست انسان رفت، دوستی ها بر باد می رود اما رابطه استاد و شاگردی به ویژه در روحانیت هرگز قطع نمی شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: بر اساس کلام امیر مومنان کسانی که به مال دنیا چسبیده اند حتی در زنده بودن هم مرده محسوب می شوند در حالی که علما تا ابد زنده هستند هرچند جسم آنها در میان ما نیست ولی روح و افکارشان در دل های ماست.
وی بر استفاده از نعمت حضور در تحصیل علوم دینی و اجتناب از غفلت نشر معارف الهی تاکید کرد و گفت: باید در نشر علوم الهی اهتمام کنیم چراکه اگر یک تن هدایت شود طبق روایت پیامبر اکرم(ص) از آنچه که آفتاب بر آن می تابد بالاتر است.
آیت الله مکارم شیرازی، نظم، پشتکار و خلوص نیت را سه عامل موفقیت انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: طلاب باید مدارج علمی را با سرعت طی کنند و با همت لازم علم الهی را نشر دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار