درمان سوء تغذیه ۱۱۰۰ کودک نیازمند البرزی

هزار و ۱۰۰ کودک نیازمند زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه با اعطای سبد حمایت غذایی کمیته امداد البرز درمان شدند.

کد مطلب: ۷۰۳۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد بابیان اینکه مسئله سوءتغذیه کودکان جامعه هدف این نهاد همواره به‌عنوان یکی از دغدغه‌های حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مطرح است گفت: بیش از ۶۴۰ میلیون تومان طی ده‌ماهه نخست سال ۹۶ برای درمان سوء تغذیه کودکان زیر شش سال هزینه شده است .

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه افزود: هزار و ۱۰۰ کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه با اعطای سبد حمایت غذایی کمیته امداد البرز درمان شدند .

محمدی فرد با تأکید بر اینکه سبدهای حمایت غذایی، تحت نظر کارشناس علم تغذیه تهیه و توزیع می‌شود گفت: در این مدت به‌صورت دو ماه یک‌بار، چهار سبد کالای ۱۴۰ هزار تومانی جمعاً به ارزش ۵۶۰ هزار تومان به هر کودک خانوارهای مشمول طرح تحویل شده است .

مدیرکل کمیته امداد البرز با اعلام اینکه تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ شهرهای استان البرز برای توزیع اقلام سبد حمایت غذایی، طرف قرارداد کمیته امداد هستند، افزود: برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، لبنیات، حبوبات و ماکارونی اقلام سبد غذایی درمان سوء تغذیه را تشکیل می‌دهند .

وی منبع تأمین بودجه لازم برای اجرای این طرح را اعتبارات دولتی اعلام کرد و گفت: کمیته امداد البرز علاوه بر اعطای سبد حمایت غذایی به کودکان نیازمند مبتلا به سوء تغذیه، همه‌ساله دوره آموزشی تخصصی را با بهر گیری از اساتید شبکه بهداشت و درمان برای مادران این کودکان برگزار می‌کند .

محمدی فرد یادآور شد: خیران می توانند در قالب طرح همسفره از طریق پورتال کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir و یا واریز کمک ها به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۹۸۸۷ به نام وجوهات امانی کمیته امداد البرز این نهاد را در تامین نیازهای غذایی کودکان نیازمند مبتلا به سوء تغذیه یاری کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار