آذری جهرمی: فیلترینگ آزمون خوبی برای پیام‌رسان‌های داخلی بود

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی داریم تاکید کرد که برای این کار سند مصوبی در شورای عالی فضای مجازی وجود دارد و هر کدام از دستگاه‌ها تکالیفی مشخص در این زمینه دارند.

کد مطلب: ۷۰۳۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

محمد جواد آذری جهرمی امروز (چهارشنبه 27 دی ماه ) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگارن درباره بومی‌سازی پیام‌رسان‌ها گفت: «در موقعیتی که پیش آمد (فیلترینگ تلگرام و ایسنتاگرام در پی اعتراضات کشور) توان پیام‌رسانهای داخلی را امتحان کردیم و آزمون خوبی بود که نقاط ضعف و قوت آنها را ببینیم.»

وی ادامه داد: «برای تقویت پیام‌رسانهای داخلی سند مصوبی در شورای عالی فضای مجازی وجود دارد و هر کدام از دستگاه‌ها تکالیفی دارند . وزارت ارتباطات، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان صدا و سیما و قوه قضاییه هر کدام تکالیفی دارند. ما در وزارت ارتباطات عمده تکالیف را انجام دادیم و گزارش آن را نیز به به این شورا داده‌ایم و بخش‌های باقی مانده را هم قطعا در کوتاه مدت تکمیل می‌کنیم. »

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «البته همه موضوع صرفا تهیه این سند و چارچوب نیست، بلکه باید از نظر تکنولوژی‌، تقویت بازار و ایجاد رقابت در این پیام‌رسان‌ها را برای خروج از انحصار شرایط فعلی که وجود دارد فراهم کنیم که برنامه‌ریزی آن در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار