آذری جهرمی خبر داد: جهش پهنای باند خانگی در سال 97

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش این وزارتخانه برای توسعه پهنای باند اینترنت در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آذری جهرمی خبر داد: جهش پهنای باند خانگی در سال 97

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت که امروز (16 اسفندماه) برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین اقدامات وزارت ارتباطات در ایام نوروز گفت: «مهم‌ترین بخش عملکردی در حوزه کاری ما ایجاد شبکه پایدار و خوب در ایام نوروزی برای مردم است که بتوانند ارتباطات خوبی داشته باشند.»

وی در مورد اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات گفت: «اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات در لایه‌های مختلف تعریف شده است، یک لایه توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه‌ای سایر بخش‌ها است به همین جهت باید زیرساخت لازم را برای سایرین فراهم کنیم.»

آذری جهرمی افزود: «در این شش ماه در شهرهای باقی مانده که حدودا ۵۰ درصد بودند اینترنت نسل چهارم را تامین کردیم و در حال حاضر همه شهرهای کشور از خدمات نسل سه و چهار برخوردارند. البته تکلیفی در حوزه توسعه پهنای باند ثابت منازل هم داشتیم که در حال برنامه‌ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم و مقررات تنظیم شده است. امسال ۱۰۰ هزار پورت بیشتر نصب نداشتیم که این عدد قابل قبولی نیست.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «تلاش می‌کنیم جهش قابل قبولی در سال آینده داشته باشیم. بحث توسعه افزایش محتوای داخلی جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده است، با تغییر تعرفه مصوبه آنچه ظرفیت محتوای داخلی بود انجام شد. با تغییر این مصوبه نسبت به قبل ۴۵۰ درصد رشد داشتیم و قابل توجه است.»

جهرمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شاخص‌ها بیشتر رشد کند، افزود: «به خصوص در ویدئوی خانگی رشد داشتیم. بحث تولیدات داخلی خوب بوده است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «مهم‌ترین پروژه اقتصادی بحث کوریدور فاوا است که در محدوده فرودگاه پیام در حال پیگیری است. فاز دوم طرح آغاز شده و مرحله نهایی و فاز سوم سال آینده است. هشت شرکت برنامه‌های کاری‌شان را در این پروژه آغاز کردند و دو شرکت بین‌المللی آمده‌اند که تولید داخلی داشته باشند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد احتمال افزایش قیمت تعرفه اینترنت در سال آینده گفت: «در دنیا قیمت‌های پهنای باند در حال ارزان شدن است.»

جهرمی همچنین در مورد ارز دیجیتال گفت: «سوال دیگر اگر بپرسید بهتر است.»

وی درمورد اینترنت ملی افزود: «گزارش‌ها و برنامه اجرایی به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و آنچه وظیفه وزارت ماست در لایه زیرساخت است که با جدیت پیگیری می‌شود، امیداریم سند آن در حوزه خدمات و محتوا هم تدوین شود و دستگاه‌های دیگری که در این لایه مسئولیت دارند به تکالیفشان عمل کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار