چقدر از موجودی انبارهای هلال احمر مصرف شده است؟

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر در مورد موجودی انبارهای هلال احمر گفته است که موجودی انبارهای امدادی هلال احمر در زمان ورود بنده به این جمعیت، حدود 40 درصد ظرفیت بوده که از این میزان حدود 18 تا 20 درصد هم در زلزله کرمانشاه مصرف شده است.

کد مطلب: ۷۰۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان هلال احمر،‌ علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به پهناوری استان کرمان و فراوانی وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی در این استان، از تشکیل و اعزام یک کارگروه ویژه به استان کرمان و بررسی مشکلات شعب هلال احمر این استان بنا به درخواست مجمع نمایندگان هلال احمر کرمان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه جنس خدمات هلال احمر، مردمی است و وظیفه جمعیت، درک مشکلات مردم آسیب‌دیده در حوادث و تلاش برای رفع این مشکلات است، افزود: بر اساس آمار، موجودی انبارهای امدادی هلال احمر در زمان ورود بنده به این جمعیت، حدود 40 درصد بوده که از این میزان حدود 18 تا 20 درصد هم در زلزله کرمانشاه مصرف شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: همانطور که مردم در زمان نیاز به هلال احمر کمک می‌کنند، هلال احمر هم وظیفه دارد در هر شرایطی با تمام وجود به مردم خدمت کند.

پیوندی با بیان اینکه از مجموع 1600 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای حوادث غیر مترقبه در سال های 95 و 96، تنها 100 میلیارد تومان به هلال احمر پرداخت شده، اظهار کرد: با توجه به زلزله های اخیر و نیاز هلال احمر به تقویت و تکمیل انبارهای امدادی برای ارائه خدمات مناسب در حوادث و بحران های احتمالی، پیگیر تزریق اعتبارات کافی برای جبران کاستی ها به هلال احمر هستیم.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مربوط به بودجه و اعتبارات هلال احمر با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری و رفع است، گفت: هلال احمر نیاز دارد با توجه به زلزله‌های اخیر به خصوص در استان‌های کرمانشاه و کرمان، انبارهای امدادی خود را تقویت کند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به بحث موقوفات جمعیت در شهرستان‌های استان کرمان هم اشاره و اظهار کرد: هلال احمر باید براساس نیات واقفین و همچنین با توجه به نیازهای جمعیت از این موقوفات استفاده کند برهمین اساس مجمع خیرین هلال احمر کرمان تشکیل شده تا با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، برای استفاده از این موقوفات، کسب تکلیف شده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به کمبود پایگاه های امدادی در سطح استان کرمان با توجه به پهناوری این استان هم اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل، طرح آمایش سرزمینی در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال پیگیری است که ایجاد پایگاه‌های امدادی هلال احمر براساس گستردگی، پراکندگی و ... در این طرح مورد توجه است تا پایگاه‌های جمعیت در محل‌هایی که بیشترین نیاز به آنها وجود دارد، ساخته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار