مسائل زیست محیطی نتیجه عدم اجرای طرح مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی در استان البرز

جلسه ای با رویکرد ممانعت از انتشار آلودگی های غیر مجاز و تخریب زیست محیطی با حضور مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و محیط زیست استان البرز و نمایندگان سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، اداره کل پست استان و شرکت پارس چرخش باختر برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۳۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، جلسه ای با رویکرد ممانعت از انتشار آلودگی های غیر مجاز و تخریب زیست محیطی با حضور مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و محیط زیست استان البرز و نمایندگان سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، اداره کل پست استان و شرکت پارس چرخش باختر برگزار شد.

حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز؛ با بیان اهمیت موضوع و جلوگیری از بروز مسائل زیست محیطی در حوزه پسماندهای الکترونیکی و مشکلات ایجاد شده در منطقه حلقه دره و نیاز به اصلاح و پاک سازی آن از مواد سمی و خطرناک لزوم اجرای صحیح پروژه پسماند های ویژه مخصوصاً پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی و همکاری محیط زیست و شهرداری را خواستار شدند.

حمیدی گفت؛ واحدهای پستی با توجه به لجستیک گسترده در استان می توانند در امر جمع آوری این قبیل پسماندها با شرکت پارس چرخش باختر و سایر شرکتها در قالب تفاهم نامه همکاری خوبی داشته باشند.

حکیمی مدیرکل محیط زیست استان البرز بیان داشت برای جمع آوری و بازیافت پسماند الکترونیکی شیوه نامه خاصی وجود دارد که باید در چارچوب آن گام برداشته شود. گفتنی است مکاتبه ای از سازمان محیط زیست در خصوص لزوم اعلام نوع و میزان پسماند های الکترونیکی واصل گردیده که به زودی به دستگاه اجرایی استان ابلاغ می گردد.

باقر پور نماینده سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت به استناد ماده 7 قانون مدیریت پسماند، شهرداری ملزم به جمع آوری و بازیافت پسماندهای عادی بوده و امحاء پسماندهای ویژه بر عهده تولید کنندگان می باشد ولی با توجه به کمپوستهای تولید شده از پسماندهای عادی و وجود مواد سمی و خاطرناک ناشی از عدم تفکیک پسماندهای ویژه در حوزه آموزش و اطلاع رسانی آماده همکاری می باشیم.

مرشد اسکی مدیرعامل شرکت پارس چرخش باختر با بیان اینکه صنعت بازیافت در کشور حمایت نمی شود و دستور العمل ها و بخشنامه ها موجود بعلت طولانی بودن سیکل اجرا به این صنایع کمک نمی کند بر لزوم ایجاد دستور العملی مبنی بر ترک تشریفات اداری تاکید و آمادگی خود را در خصوص آموزش به دانش آموزان و مردم اعلام کردند.

ستاری معاون اداره کل پست استان البرز گفت ما آماده همکاری در خصوص اجرای این پروژه در صورت وجود دستوالعمل و تفاهم نامه روشن در راستای حمایت از محیط زیست هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار