استاندار اردبیل:

صادرات غیرنفتی استان اردبیل افزایش می یابد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: صادرات غیرنفتی در این استان با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین افزایش می باید.

کد مطلب: ۷۰۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

اکبر بهنامجو در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی استان در دستورکار قرار گرفته و مطالعات لازم هم برای چگونگی این توسعه شروع شده و با اتمام این مطالعات نقاط ضعف و قوت صادرات استان مشخص خواهد شد .
وی با بیان اینکه افق روشنی برای صادرات استان قابل ترسیم است افزود: در 9 ماه سال جاری 50 میلیون دلار در استان کالاهای غیرنفتی صادر شده است که با برنامه ریزی می توان شاهد افزایش آن بود .
استاندار اردبیل اضافه کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین ،شبکه پایاب خداآفرین ،راه اندازی راه آهن اردبیل- پارس آباد و ساماندهی وضعیت گمرک بیله سوار میزان صادرات غیر نفتی استان افزایش می یابد .
بهنامجو فعال شدن دفاتر بازرگانی در کشورهای همسایه را یادآور شد و گفت: دفاتر موجود در کشورهای همسایه می تواند بازار مناسبی را برای صادرات محصولات مهیا کند .
بهمن حسین زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت انسانی هم در این جلسه گفت: نقش بخش خصوصی در پررنگ شدن توسعه صادرات مهم است و دولت هم آماده تامین زیر ساخت های آن است .
وی فعالیت دفتر بازرگانی ایران در باکو را یادآور شد و گفت: این دفتر مزیت خوبی برای توسعه صادرات است و ضروری است بازار روسیه محور اساسی برای توسعه صادرات غیر نفتی باشد .
گفتنی است :در این جلسه مشکلات و نارسایی های صادرات غیر نفتی استان اردبیل بررسی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار