خباز: خناسان به دنبال هاشمی زدایی در جامعه هستند

تهران (پانا) - استاندار سابق سمنان گفت: هنوز هم عده‌ای از خناسان به دنبال هاشمی زدایی در جامعه هستند.

کد مطلب: ۷۰۱۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز جمعه شب در مراسم اولین سالگرد رحلت آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در هیات شهدای کاشمر با بیان اینکه آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی تمام عمر خود را فدای کشور و نظام کرد، افزود: مردم با حضور باشکوه خود در این مراسم زمینه تجلیل از یک عالم ربانی را فراهم کردند.

وی اظهار کرد: سخن گفتن پیرامون شخصیتی مانند آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی بسیار سخت است، ایشان در قم افتخار حضور در درس امام راحل را پیدا کرد و به مرور ارتباط معنوی بین ایشان و امام خمینی (ره) به گونه ‌ای به وجود ‌آمد که امام راحل نیز به ایشان علاقه وافر پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بهترین نمونه این ارتباط و علاقه مربوط به زمانی است که امام راحل جانشینی فرمانده کل قوا در زمان جنگ را به ایشان محول کرد، گفت: وقتی آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در کسوت نمایندگی مجلس بود، مجلس در رأس امور قرار داشت و وقتی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفت، دولت مقتدر و توانا بود و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان مشاور رهبری و شخصیتی ممتاز سیاست ‌ها را اعلام و اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان را برطرف می‌ کرد و جایگاه بسیار بلند داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت برجسته‌ای بود افزود: قرآن پژوهی این مرد بزرگ الهی آن‌ هم در زمان رژیم ستم‌ شاهی نشان دهنده ارتباط معنوی او با خداوند متعال بود.

وی اظهار کرد: کتاب امیر کبیر که قبل از انقلاب به دست این مرد بزرگ نوشته شد، گویای این است که وی به فردی تأسی می‌ کرد که امروزه موجب افتخار ماست.

وی گفت: عده ‌ای از خناسان در زمان حیات ایشان سعی داشتند بین وی و رهبری اختلاف بیندازند که این خناسان هنوز هم فعالیت داشته و در تلاش برای هاشمی زدایی هستند.

این فعال سیاسی اصلاح ‌طلب افزود: نیروهای انقلابی نباید اجازه دهند که خناسان در توطئه علیه کسی که استوانه محکم و تکیه گاه برای رهبری و عزیزی برای کشور بود به اهداف خود برسند.

وی اظهار کرد: تکلیف همه ماست که شعائر برگ الهی را زنده بداریم و یکی از شعائر الهی قدردانی از علما و برجستگانی است که به این کشور خدمت کرده ‌اند و آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی این ویژگی را داشت.

یکی از استادان حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: در شرایط کنونی جامعه و کشور جای خالی آیت ‌الله هاشمی بسیار احساس می ‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر نقویان افزود: امروز در غیبت آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی احساس می‌ کنیم ستونی از ستون ‌های پهناور و ستبر این انقلاب فرو افتاده است.

وی با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد: در حوادث اخیر باید بین کسانی که مطالبات به حق دارند با افرادی که به دنبال ناآرامی هستند و از آمریکا و رژیم صهیونیستی دفاع می‌ کنند، تفکیک قائل شد.

وی گفت: روزگاری که طلبه ‌ها سرگرم طلبگی بودند، آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی به دنبال پیاده کردن دستورات دین به صورت عملی بود.

حجت‌الاسلام نقویان افزود: کسانی که با آیت الله هاشمی زندگی کردند خوب می‌ دانند گاهی این مرد بزرگ بیش از 10 ساعت در بازدید از کارخانه ‌ها سرپا می‌ ایستاد و به فکر رفع مشکلات مردم بود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب مردم با چهره آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی بیشتر آشنا شدند، اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی اگر اشتباهی داشت عذرخواهی می‌ کرد.

وی گفت: آیت ‌الله هاشمی در بسیاری مواقع از ظلم‌ هایی که به وی می ‌شد کوتاه می‌ آمد و حرفی نمی ‌زد و برای حفظ نظام و کشور در برابر تهمت ‌ها سکوت کرد و حرفی نزد و مرد میدان عمل بود.

حجت‌الاسلام نقویان افزود: هاشمی رفسنجانی مرد تجربه ‌ها، مذاکره ‌ها، مصلحت ‌اندیشی ‌ها و مشورت دادن ‌ها بود.

کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار