استاندار اردبیل:

فرودگاه پارس آباد مغان توسعه اقتصادی استان اردبیل را بدنبال دارد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: با راه انداری دوباره فرودگاه پارس آباد مغان توسعه اقتصادی استان اردبیل شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کد مطلب: ۷۰۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

اکبر بهنام جو درجریان گشایش فرودگاه پارس آباد مغان افزود: فرودگاه پارس آباد مغان دو سه بار در سال های گذشته راه اندازی شد اما پروازها به صورت دایمی برقرار نشده بود ولی این بار به همت دولت تدبیر و امید شاهد برقراری پروازهای دایم در این فرودگاه هستیم .
وی گفت: زیرساخت های این فرودگاه توسط دولت آماده شده است، فرودگاه بدون داشتن زیرساخت ها قابل توجیه نیست، فرودگاه پارس آباد امکان توسعه دارد و تاثیر آن در توسعه اقتصادی استان و منطقه مغان بیشتر خواهد بود چرا که بحث راه اندازی و تکمیل راه آهن اردبیل - میانه را در دست داریم و قرار است تا سه سال آینده به اتمام برسد .
استاندار اردبیل افزود: مطالعات طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان نیز شروع شده و سال آینده مطالعات آن به پایان می رسد .
بهنام جو اظهار کرد: بحث ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مورد پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است و با راه اندازی آن شاهد توسعه اقتصادی منطقه خواهیم بود .
وی یکی از مولفه های اصلی ایجاد منطقه آزاد را داشتن فرودگاه دانست که امروز شاهد بازگشایی آن هستیم .
استاندار اردبیل گفت: منطقه مغان یکی از مناطق حاصلخیز و پردرآمد بوده و نقش بیشتری نیز در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد و در حال حاضر شبکه پایاب سد خداآفرین به همت دولت در دست اجراست که با تکمیل آن 62 هزار هکتار از اراضی تبدیل به آبی می شود و علاوه بر اشتغال زایی تولید محصولات کشاورزی به میزان یک میلیون تن افزایش خواهد یافت .
گفتنی است:فرودگاه پارس آباد در سال 52 برای پروازهای سبک احداث شده بود. این فرودگاه که فعالیتی منظم نداشت از پنج سال پیش به علت تخریب و مستهلک بودن ساختمان و باند و تجهیزات آن تعطیل شد .
با کمک دولت تدبیر و امید بازسازی فرودگاه پارس آباد در سالهای اخیر شتاب بیشتری گرفت، برای بازسازی باند پرواز فرودگاه به طول سه کیلومتر با سه لایه آسفالت، محوطه سازی، فنس کشی و توسعه و بازسازی ساختمان فرودگاه بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است .
فرودگاه پارس آباد پیش از این فقط قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را داشت که با توسعه زیر ساخت ها و تجهیزات و ارتقای آن انواع هواپیما ها از جمله فوکر و ایرباس نیز می توانند به این فرودگاه پرواز داشته باشند .
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع می باشد. فرودگاه این شرکت نخستین فرودگاه احداثی در استان اردبیل می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار