سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان :

فراگیری کمک‌های اولیه باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: فراگیری کمک‌های اولیه به‌واسطه رابطه نزدیکی که باجان انسان‌ها دارد، یک امر مهم و ضروری و به‌عنوان یک مهارت زندگی برای اعضای جامعه به‌حساب می‌آید و باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۷۰۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست افزود: چگونگی نهادینه کردن این مهارت خاص و حیاتی، به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در میان جامعه و همچنین واکسینه کردن جامعه در مقابل حوادث، به‌ویژه حوادث انسان‌ساز، از طریق آموزش همگانی کمک‌های اولیه، سؤالاتی هستند که همواره ذهن اشخاص، تصمیم‌گیرندگان و دولت‌ها را به خود مشغول کرده است.
وی با اشاره به‌رایگان بودن کلیه مراحل آموزش امداد و نجات و پیشگیری از سوانح و حوادث، افزود: فراگیری مهارت‌های امداد و نجات برای مدیران مدارس و مربیان بهداشتی یک ضرورت محسوب می‌شود و لازمه آموختن هر فرد در زندگی بوده و در موقع بروز حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی نیاز به مراقبت افراد مجرب در امدادرسانی ضروری است.
مهندس خویش دوست اظهار داشت: در همین راستا، شبکه بهداشت و درمان دشتستان، جهت توانمندسازی مدیران، رابطین بهداشتی و مراقبین سلامت مدارس، کلاس‌های آموزشی در خصوص کمک‌های اولیه و پیشگیری از سوانح و حوادث در مدارس با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان برای گروه مردان و زنان به‌صورت مجزا برگزار کرد.
مربیان آموزشی این دوره زهرا هدایت و هادی بخشی در خصوص فوریت‌های پزشکی، خونریزی‌ها و کنترل آن، آسیب‌های اسکلتی، انواع سوختگی‌ها، تشنج، گزش‌ها از قبیل مارگزیدگی و عقرب گزیدگی و همچنین نحوه صحیح کمک‌رسانی به بیماران قلبی و عروقی و چگونگی عملیات احیاء قلبی و ریوی به گروه هدف آموزش دادند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار