اولین همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد

اولین همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه پردازی با حضور روسا، معاونان، مدیران فرهنگی و اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان های مرکزی، لرستان و همدان در دو نوبت صبح و عصر در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۹۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این همایش گفت: همایش آشنایی با کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره از نظر مقام معظم رهبری تایید شده است که برای بررسی روند آشنایی با کرسی ها در واحد اراک برگزار می شود.

عباسعلی حیدری افزود: این اولین همایش در سطح دانشگاهی است که در این مجموعه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: باید در نظر داشت که حضور نخبگان دانشگاهی نقش تاثیر گذاری را در عرصه های متفاوت خواهد داشت و حضور پررنگ آنها در قسمت های مختلف برای آگاهی دانشگاه ها بسیار مهم است چرا که نقش دانشگاه ها و جامعه از یکدیگر جدا نیستند.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریتی جدید فرهنگی است، گفت: در تلاش هستیم تا زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دانشگاه فراهم شود که یکی از مسائل اصلی آن، کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی های ترویجی و کرسی های نظریه‌پردازی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری افزود: از دانشجویان انتظار می‌رود در برگزاری و اجرای کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه جدیت و تلاش داشته باشند.

وی ادامه داد: دبیرخانه این کرسی‌ها به پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده و در همین راستا برای نظارت و تشکیل کرسی‌ها کمیته دستگاهی به ریاست فرهاد رهبر تشکیل شده است.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی آماده شده است، ادامه داد: این پیش‌نویس که بر اساس آیین‌نامه هیات حمایت از کرسی‌های آزاد‌اندیشی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به شرایط دانشگاه آزاد اسلامی بومی‌سازی و تدوین شده است، به زودی ابلاغ می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتاسیل 30 هزار عضو هیات علمی دارد که می توان از این ظرفیت عظیم استفاده کرد تا شاهد کرسی‌های ترویجی در مرحله اول و در نهایت کرسی‌های نظریه‌پردازی باشیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای بهبود شرایط کرسی‌ها با دانشگاه‌های دولتی و حوزه‌های علمیه همکاری کند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی هم در حال انعقاد است. پیشنهادهای مختلفی ارائه شده و ما هم از مسئولین استان‌ها و واحدهای دانشگاهی و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست داریم پیشنهادها و نقطه نظرات خود را درباره کرسی‌ها بیان کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کرسی‌های نظریه‌پردازی باید به تولید علم بینجامد، گفت: گاهی در برخی کرسی‌ها، حرف‌هایی زده می‌شود که مورد پسند برخی نیست، نهادهای امنیتی باید حمایت کنند و ورود سلبی نداشته باشند. اگر کرسی‌های نظریه‌پردازی حتی یک مورد هم با برخورد سلبی نیروهای امنیتی مواجه شود، اصل کار آسیب می‌بیند.

خسروپناه افزود: باید اجازه داد دانشگاه‌ها خودشان کرسی‌ها را مدیریت کنند و اگر هم موردی اتفاق افتاد به مسئولین دانشگاه تذکر داده شود، تا طبق ضوابط برخورد شود. اگر بتوانیم با زبان علمی و منطق پاسخ شبهات را بدهیم، تاثیرگذار است.

وی افزود: دانشگاه باید احساس آزادی داشته باشد، که حرف و نظر خود را با روش‌های علمی بیان کند و اگر اجازه چنین کاری داده شود دهان اغتشاش‌گران هم بسته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار