جلسه شورای سوادآموزی استان تهران

استاندار تهران: بهره مندی از همکاری سمن ها در ریشه کنی بیسوادی لازم است

تهران (پانا) - استاندار تهران بهره مندی از ظرفیت"سمن ها" و امکانات بخش های عمومی و گروه هایی که علاقمند به همکاری در راستای رفع بیسوادی در استان هستند را موقعیت مناسبی دانست.

کد مطلب: ۶۹۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،محمدحسین مقیمی در جلسه شورای سواد آموزی استان با بیان اینکه دین مبین اسلام، ائمه اطهار(ع) و آموزه های دینی و اندیشمندان ما همگی بر بهره مندی از علم و دانش تاکید دارند،

گفت: معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن بوده است و این کتاب آسمانی برای خواندن و عمل به دستورات آن نازل شده است.

وی افزود: قرآن کریم میان کسانی که می دانند و نمی دانند فاصله گذاشته و آنها را برابر نمی داند و پیامبر اکرم(ص) نیز اقدامات خود را با "اقرأ " برآمده از خواندن آغاز کرد.

مقیمی ادامه داد: امام خمینی(ره) نهضت سواد آموزی را بنیان گذاشت تا ریشه بیسوادی را در جامعه از میان برداریم و همه کسانی که به توسعه و پیشرفت کشور اهمیت می دهند موضوع سوادآموزی را در صدر برنامه ها می دانند و بیسوادی را از نقص های جامعه بیان می کنند.

استاندار تهران با اشاره به طرح جدی مسئله سوادآموزی از سوی امام راحل و سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت علم و دانش تصریح کرد: اگر بخواهیم این دستورات محقق شود نباید در جامعه بیسواد داشته باشیم .

وی ادامه داد: امروز در شهر تهران ۹۰ هزار نفر و در شهرستان های استان تهران ۱۶۲ هزارنفر بیسواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد که عدد خوبی نیست و به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان،فرمانداران،مدیران کل و روسای آموزش و پرورش در استان وظیفه داریم در ریشه کن کردن بیسوادی فعالیت خود را چندبرابر کنیم .

مقیمی با تاکید براینکه امروز مردم از مسئولان توقع دارند و دیگرانی که از بیرون به جامعه نگاه می کنند به یک نظام اسلامی می نگرند گفت: برای ایجاد علاقمندی به نظام اسلامی و پذیرش دیگران نسبت به این سبک از حکومت باید به سوادآموزی توجه کنیم.

استاندار افزود: فرمانداران مسئولیت های سنگینی در شهرستان های خود به عهده دارند و باید در جهت حل مشکلات علمی،فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی،رفاهی,عمرانی و سایر مشکلات اقدام کنند و در این راه از بسیج همه امکانات در شهرستان ها استفاده کنند و آنچه مردم از مسئولان در شهرستان ها طلب می کنند باید محقق شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح نیروی انسانی که مهمترین سرمایه کشور است باید در ریشه کن کردن بیسوادی و توجه به آموزش و پرورش اقدام کنیم گفت: دو موضوع رفع بیسوادی و اهمیت آموزش و پرورش برای ما حیاتی است و فرمانداران باید در رفع مشکل بیسوادی ۲۵۰ هزار نفر در استان تهران اقدام کنند و در این راه حدود ۶۰ هزار نفر در هر سال در دولت دوازدهم باید در استان باسواد شوند.

مقیمی به امکاناتی که در هر یک از شهرستان ها برای رفع بیسوادی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه در شهر تهران که ۹۰ هزار بیسواد وجود دارد ،۲۲ منطقه شهرداری و امکانات مختلفی می تواند به کار گرفته شود تا فرماندار با بهره مندی از آنها در جهت رفع بیسوادی وارد شود.

استاندار به هریک از فرمانداران دستور داد تا برنامه اقدامات خود را در مورد رفع بیسوادی هر ۱۵ روز یکبار جمع آوری کرده و در گزارشی ۳ ماهه به شورای آموزش و پرورش استان ارائه دهند.

وی بر تقسیم کار میان همه دستگاه ها در شهر و شهرستان های تهران در جهت رفع بیسوادی تاکید کرد و گفت: در این طرح همه باید وارد شوند و در شهرستان ها،شوراهای شهر و روستا و دهیاران می توانند همکاری زیادی داشته باشند تا ۱۶۰ هزار بیسواد در ۱۳ شهرستان استان تهران که به طور متوسط ۱۲ هزار بیسواد در هر شهرستان است، باسواد شوند که در ادامه آن شاهد رفع مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی هستیم.

مقیمی با تاکید بر اهمیت موضوع سوادآموزش و لزوم حضور همه فرمانداران در جلسه این شورا تصریح کرد: بهره مندی از ظرفیت" سمن ها" و امکانات بخش های عمومی و گروه هایی که علاقمند به همکاری در راستای رفع بیسوادی در استان هستند می تواند در رفع این مشکل کمک رسان باشد.

استاندار تهران گفت: با شهرداران قرار گذاشتیم به ساختمان های غیرایمن پایان کار ندهند و با امروز فرمانداران قرار می گذاریم که در دولت دوازدهم شهرستان های استان از بیسوادی مرتفع شود.

گفتنی است؛جلسه شورای سواد آموزی استان تهران با حضور محمد حسین مقیمی استاندار، باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ،حسن بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری،شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران،فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان و فرمانداران استان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.

در پایان جلسه جمعی از مدیران برتر آموزش و پرورش مناطق مختلف استان تهران تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار