سمن ها می توانند در حوزه اجتماعی کردن ورزش همگانی در جامعه موثر واقع شوند

کرج (پانا) - مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در نخستین گردهمایی فرهنگی آموزشی سازمان های مردم نهاد فعال حوزه فرهنگی، ورزش کشور که در اردوگاه فرهنگی تربیتی ایثار کردان برگزار گردید، بر لزوم باور به ساماندهی امور جوانان تاکید و اظهار کرد: بر اساس احادیث ائمه اطهار(ع) هیچ نیازی همچون فرهنگ‌ سازنده نیست.

کد مطلب: ۸۰۴۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سمن ها می توانند در حوزه اجتماعی کردن ورزش همگانی در جامعه موثر واقع شوند

به گزارش خبرنگار پانا البرز در کرج، جعفر سطوتی در نخستین گردهمایی فرهنگی آموزشی سازمان های مردم نهاد فعال حوزه فرهنگی، ورزش کشور که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در اردوگاه فرهنگی تربیتی ایثار کردان برگزار گردید، بر لزوم باور به ساماندهی امور جوانان تاکید و اظهار کرد: بر اساس احادیث ائمه اطهار(ع) هیچ نیازی همچون فرهنگ‌ سازنده نیست.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ وجه تمایز کشورهای مختلف است، افزود: سازمان های مردم نهاد فرهنگی و ورزشی قدم در راهی گذاشتند که می خواهند جامعه مدنی را در کشور بیش از گذشته تقویت کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بعد از اکتشاف نفت در کشور، عادت کرده ایم تمام مسائل خود را با تزریق پول نفت رفع کنیم و مردم عادت کردند تمام امورات خود را از دولت بخواهند.

سطوتی با اعلام اینکه فرهنگ مقوله سخت و پیچیده ای است؛ دولت ها با منابع بسیار درصدد حفظ فرهنگ هستند که این مهم ماموریت بزرگی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: سمن های فعال در حوزه فرهنگ کار سختی را پیش گرفته اند چرا که در تلاش هستند باورهای غلط جامعه را از بین ببرند.

وی گفت: عمده فعالیت های جامعه مدنی باید معطوف به مسائل اجتماعی و فرهنگی باشد، کسانی که سازمان های مردم نهاد را ایجاد می کنند باید بدانند نباید سود مالی و اقتصادی را مد نظر خود قرار دهند چرا که کار کرد این تشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سمن ها می توان در حوزه اجتماعی کردن ورزش همگانی در جامعه موثر واقع شوند اما بدون شک ظرفیت و توانمندی سازمان های مردم نهاد فراتر از این اقدامات است.

سطوتی با اشاره به اینکه ترویج و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه فرهنگ اخلاق مداری بین مربیان و ورزشکاران از جمله اقداماتی است که سازمان های مردم نهاد می توانند در دستور کار خود قرار دهند، افزود: بسیاری از برنامه های فرهنگی ادارات کل ورزش در استان های مختلف کشور توسط سازمان های مردم نهاد اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار