استاندار اردبیل :

استان اردبیل با بحران کم آبی روبه‌روست

اردبیل (پانا) - در حال حاضر با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش ذخایر سفره‌های آب زیرزمینی استان اردبیل با بحران کم آبی روبه‌روست باید با برنامه ریزی لازم این بحران مدیریت شود.

کد مطلب: ۶۹۸۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

اکبر بهنامجو در ششمین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل اظهار داشت: مدیریت مناسب مشکل بحران آب را حل می‌کند که در این زمینه باید اقدامات مناسبی را مبنای کار قرار دهیم .

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش ذخایر سفره‌های آب زیرزمینی استان اردبیل با بحران کم آبی روبه‌روست باید با برنامه ریزی لازم این بحران مدیریت شود .

استاندار اردبیل گفت: برای تامین آب مورد نیاز از رودخانه‌های ارس و قزل اوزن بازه زمانی 4 سال لازم است باید دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی و تدابیر لازم را برای مدیریت و عبور از بحران آب در سال های پیش رو داشته باشند .

بهنامجو اظهار کرد: با صرفه جویی و مدیریت منابع آب می‌توان به آینده امیدوار بود، بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که باید در الگوی کشت و تبدیل آبیاری غرق آبی به آبیاری مدرن و صرفه جویی بهینه در مصرف آب نهایت تلاش را داشته باشیم .

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی کارگروه حفاظت آب باید آخرین وضعیت و نتایج اقدامات انجام یافته در خصوص برنامه‌های تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی بهینه آب را جمع‌آوری کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مقابله با بحران داشته باشند .

استاندار اردبیل گفت: اعضای شورای حفاظت منابع آب جلسات را جدی تلقی کرده و نسبت به تصمیمات اتخاذ شده جدیت داشته و برای مقابله با بحران احتمالی تدبیر کرده و آمادگی داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار