رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس: تاکید بر اجرای مدیریت سبز

تهران (پانا) - رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور بر اجرای مدیریت سبز که در برنامه ششم توسعه آمده است تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۸۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمدرضا حافظي، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در آئين تکریم و معارفه روسای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ضمن تقدير از زحمات نظرپور، با اشاره به اين كه در آستانه بیستمین سال تأسیس جامعه خیرین هستیم، اظهار كرد: ۶۵۰ هزار خیر در کشور و يك هزار خیر در سراسر جهان فعاليت مي كنند.
وي با بيان اين كه امیدوارم در تعامل بیشتر با سازمان نوسازی، بتوانیم مدارس بیشتری احداث کنیم، گفت: با توجه به وضعیت مالی دولت، اهتمام بیش از پیش خیرین به امر خداپسندانه مدرسه سازی ضروری است.
نظرپور: حدود 30 درصد از مدارس كشور در برابر زلزله غیرمقاوم هستند
محمد تقي نظرپور، رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بيان اين كه حدود ۳ هزار همکار در سازمان نوسازی فعاليت مي‌كنند، افزود: توجه به احداث مدارس زیبا، بانشاط، مقاوم و ماندگار براساس سند تحول از ضروریات است .
رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مدارس غیرمقاوم در برابر زلزله اشاره كرد و افزود: حدود 30 درصد از مدارس كشور در برابر زلزله غیرمقاوم هستند.
نظرپور خاطرنشان كرد: توجه به سیستم سرمایشی و به ویژه گرمایشی، حضور در استان‌ها و بررسی کمبود فضاهای آموزشی، برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی مدارس خشتی ، پیگیری توسعه وتجهیز مدارس از طریق مجلس شورای اسلامی، تنوع بخشی به منابع درآمدی سازمان و تقویت جامعه خیرین از اقداماتي است که در این مدت انجام شده است.
وي گفت: تاکنون تنها ۲۰ درس از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده شده است كه با برنامه ریزی می‌توان از ظرفیت بیشتر خيرين استفاده کرد.
نظرپور بيان كرد: تمام خسارت وارده شده در زلزله اخیر به مدارس کرمانشاه توسط خیرین مدرسه ساز در حال جبران است و بازسازی ۷۸ مدرسه تخریب شده در كرمانشاه را خیرین بر عهده گرفته‌اند.
رخشانی مهر: تاکید بر مدیریت سبز
مهراله رخشانی مهر، رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس، گفت: زحمات زیادی در سازمان کشیده شده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و در این راه نیازمند همکاری خیرین مدرسه ساز هستیم.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس ادامه داد: منابع تأمین اعتبار ملی از هرکجا که باشند باید به طور صحیح به کار گرفته شود بنابراین باید محیطی مناسب و ماندگار بسازیم .
وي با اشاره به مدیریت سبز که در برنامه ششم توسعه آمده است، گفت: باید این نوع مدیریت را اجرایی کنیم .
رخشانی مهر با تاكيد بر اين كه در بخش استانداردسازی و مقاوم سازی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: تجارب خوبی در این زمینه بدست آمده است نمونه این موفقیت ها و تجارب ارزشمند، عدم تخریب مدارس در مناطق زلزله زده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار