تشریح فعالیتهای جمعیت خیریه امام علی (ع)

اسلامشهر (پانا)-جمعیت امام علی (ع) با برخورداری از مجموعه هایی به عنوان خانه ایرانی ساختاری حمایتی میباشد که در محروم ترین محلات کشور تلاش دارد با نگاهی از جنس عطوفت و آگاهی افراد به رنج افتاده جامعه را همه جانبه تحت پوشش خود قرار دهد.

کد مطلب: ۶۹۷۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،خانه ایرانی در اصل مکان امنی جهت کودکان و زنان ساکن در محلات حاشیه نشین میباشد و این افراد را که در معرض آسیب های شدید اجتماعی هستند و به سمت فرو پاشی و فاجعه حرکت میکنند در محیطی سالم با بر خورداری از شرایط اولیه زندگی سالم و به دور از تحقیر و آزار مورد حمایت قرار میدهد.

در این خانه ها مجموعه متنوعی از فعالیت ها ، متناسب با معضلات و نیازهای اصلی هر محله اجرا میگردد، که در این راستا میتوان ، به برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی ،کلاسهای آموزشی ، تحصیلی،هنری ، فرهنگی ، ورزشی جهت کودکان و زنان سرپرست خانواده به صورت بررسی مستمر همراه با مددکاری اشاره نمود.

در مجموع عملکرد جمعیت امام علی (ع) در قالب مراکز خانه ایرانی به سه بخش فعالیتهای کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت تقسیم میشود ، که در قسمت اول توجه به تغذیه ، بیماری حاد و تامین سرپناه ، بخش دوم ، ارتقای سطح تحصیلی ، هنری ، ورزشی گروه های هدف و در نهایت بخش سوم ،توسعه همه جانبه محلات و تبدیل شدن به پایگاه های دانش و مهارت و راه اندازی یک خانه ایرانی در نقاط محروم کشور را در برمیگیرد.

خانه های ایرانی که اکنون در بیست و شش نقطه کشور با عناوین خانه های ایرانی ، علم،درمان ،هنر و اشتغال در حال فعالیت میباشد ،در بخشی به صورت اجاره و در قسمتی دیگر با خرید ملک با تامین هزینه های جاری توسط خیرین و نیروهای داوطلب مردمی به فعالیت میپردازد ، لیکن اینگونه مراکز با داشت سطح فعالیت عالی و خداپسندانه هنوز هم به کمکهای خیرین و نیکوکاران ایران اسلامی نیاز دارند ، تا روزی که امیدوار باشیم در کشور ما شاهد از بین رفتن محرومیت باشیم .

خانه ایرانی احمدآباد مستوفی در محدوده شهرستان اسلامی ، یکی از مراکز مهم در سطح شهرستانهای استان تهران است که میتوان گفت ، نتیجه فعالیت های داوطلبانه ، با نگرش به آیین کوچه گردان عاشق دانست،محلی که نیازهای خانوارهای محروم در قالب طرحی یکپارچه و به رسم مولا علی(ع)تامین میگردد .

فقر شدید فرهنگی و مالی منطقه باعث شد که اعضای داوطلب جمعیت به دنبال راه حلی پایدار جهت حمایت بخشی از کودکان درگیر معضلات خاص خود باشند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند وپس از کوشش های فراوان و انجام تحقیقات میدانی و شناسایی خانواده های درگیر مشکلات، سرانجام خانه ایرانی احمداباد مستوفی در پاییز 93 و با تحت حمایت قراردادن 70 کودک محروم از تحصیل و کودک کار فعالیت خود را آغاز کرد.

شایان ذکر است ، خانه ایرانی مستقر در احمد آباد مستوفی (شهرستان اسلامشهر) در حرکت مردمی ودر شب یلدای 96 با برگزاری جشنی بزرگ وحضور خیرین و نیکوکاران با اجرای برنامه های شاد هنری و نمایشی ، لحظات شیرینی را برای کودکان خود رقم زد.

/خبرنگار:محیا فرهمند نژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار