مدیر آموزش و پرورش کلات مطرح کرد

نگاه سرمایه ای به آموزش و پرورش یک نگاه ضروری است.

هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات پنجشنبه 7 دی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان رضوی، داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات گزارش اجمالی از طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش در سال جاری ارایه داد‌.

پایسته در این نشست گفت: ازدواج زود هنگام دانش آموزان دختر به خصوص در دوره اول متوسطه موجب ترک تحصیل آنان می شود و مسبب و ایجاد کننده بسیاری از آسیب های اجتماعی در بُعد جامعه است که در نهایت نمی توانند تحصیلات دبیرستان را به پایان برسانند.

هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش کلات با حضور دکتر موسوی تبار، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان، حاج آقا صاحبی، امام جمعه محترم ،شهردار محترم کلات و اعضای شورا در سالن کنفرانس آموزش و پرورش کلات برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش کلات خاطر نشان کرد: برای ارتقای وضع موجود آموزش و پرورش کلات در سال آینده رشد ۲۵ درصدی برنامه ریزی شده که از این حیث ۱۹۶ برنامه در مسایل مختلف و عدیده آموزش و پرورش نگارش شده و به چاپ رسیده است و برای مدیران نیز در این راستا تفهیم سازی گردیده است.

ایشان افزود: اگر می خواهیم حرکتی در آموزش و پرورش صورت پذیرد می بایست چهار رکن اصلی مدرسه، معلمان، اولیاء، مدیران و دانش آموزان، در کنار هم و دوشادوش هم مشارکت نمایند تا حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب تسهیل شود.

ایشان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) و تبریک این روز به آقای طوسی، کارشناس سواد آموزی و همکاران ایشان در نهضت سواد آموزی شهرستان کلات ، عنوان کرد: در حوزه سوادآموزی، شهرستان کلات با ۹۸ و ۷ دهم درصد جامعه باسواد، در جایگاه اول استان است.

پایسته در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات با اشاره به لزوم هدف غایی دستگاه تعلیم و تربیت در داشتن شهری فعال و پویا و شهروندی مشارکت جو در شهرستان کلات،اظهار کرد: اگر می خواهیم فعلی را در آموزش و پرورش شهرستان کلات به حرکت وادار نماییم تا معضلات اجتماعی را مرتفع نماییم باید در بخش آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم. از این حیث برای آن که پوشش اجتماعی مناسب متحول گردد، بایستی هر برنامه اصلاحی ‌اقدامی با توجه به پیوست آموزشی تدوین گردد. وی در این زمینه تحول اتفاق افتاده در کشور هایی نظیر مالزی را ضمیه کردن پیوست آموزشی و تربیت نسل آینده برای استفاده بهینه و حداکثری از امکانات و منابع عنوان کرد گامی که جهش بسیار بزرگی را در رشد اقتصادی کشور مذکور انجام داد . ایشان تاکید کردند از این حیث اگر گامی برای تحول ارتقا شهروندان کلات در دراز مدت مد نظر است باید برنامه ها و طرح های اجرایی شهرستان به همراه پیوست آموزشی تدوین شوند .

جلسه شورای پشتیبانی وانسداد مبادی بیسوادی در قالب شورای آموزش وپرورش برگزار شد.

بازدید موسوی تبار فرماندار محترم و آقای میراب شهردار محترم کلات از مرکز رفاهی فرهنگیان درحال ساخت آموزش و پرورش کلات پایان بخش جلسه شورای آموزش و پرورش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار