هوشمند سازی مدارس مجری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس مجری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) از لحاظ هوشمند سازی تجهیز می شوند.

کد مطلب: ۶۹۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) برای دومین سال در 12 مدرسه از دو منطقه استان کرمانشاه به اجرا در می آید.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی که امروزه به عنوان یکی از موضوعات مهم برای مسوولین کشور و مردم تبدیل شده است راهی جزء اجتماعی کردن مبارزه با آسیب ها وجود ندارد و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان هم در همین راستا طراحی و تدوین شده است.
محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه سال گذشته استان کرمانشاه پایلوت اجرای طرح نماد بوده است، تمام 250 معلم و دبیر مدارس مجری مدارس 12 گانه مجری طرح آموزش های لازم در زمینه مهارت های ارتقایی و غربالگری را فراگرفته اند و به موجب آن طرح دانش آموزان و والدین مدارس مجری طرح هر کدام 10 جلسه 2 ساعتی مهارت های ویژه برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با سر فصل های از پیش تدوین شده را فرا خواهند گرفت.
وی ادامه داد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نشأت گرفته از اِئتـلاف 9 دستگاه حاکمیتی متشکل از: قوه قضائیه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام ره، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی، وزارت کشور و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می باشد، که جهت منویات مقام معظم رهبری برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس طراحی شده است و به موجب آن خدمات مداخلاتی توسعه یافته و حمایتی ویژه ای به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر ارایه می کند.
گفتنی است این طرح در 12 آموزشگاه در دوره سه گانه تحصیلی شهرستان پاوه و ناحیه یک کرمانشاه در حال اجرای می باشد و به تازگی با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای هوشمند سازی آن مدارس اقلام کمک آموزشی شامل: کیس کامپیوتر، مانیتور، صفحه کلید، موس، تلویزیون ال ای دی، وبکم و ... اختصاص یافته و در بین آن مدارس توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار