همایش هفته سوادآموزی در شهر پیربکران برگزار شد

امام جمعه شهر پیربکران گفت: یکی از جهادها، جهاد علمی است و آموزش دهندگان در نظر داشته باشند همیشه در حال عبادت هستند چون آموزش فضائل زیادی دارد.

کد مطلب: ۶۹۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از پیربکران، همایش ویژه هفته سوادآموزی در سالن اجتماعات معلم پیربکران برگزار شد. رئیس اداره در آغاز همایش ضمن تشکر از حضور اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی در همایش، به نقش سواد در توسعه کشور و دانایی اشاره کرد. وی به بیان عملکرد حوزه سوادآموزی در زمینه های طرح کمیساری، فعالیت های مرکز یادگیری محلی، طرح خواندن با خانواده و ... پرداخت و هدف از اجرای چنین فعالیت هایی را توسعه دانش و دانایی شهروندان منطقه جهت ایجاد بستر لازم برای دانایی افراد و کسانی که فرصت آموختن سواد را از دست دادند، معرفی کرد. وی شاخص ترین کار این حوزه را شناسایی افراد کم سواد و بیسواد جهت آموختن سواد اعلام کرد.

در ادامه امام جمعه شهر پیربکران ضمن تبریک هفته سوادآموزی گفت: کتاب قرآن سرلوحه بعثت پیامبر را تعلیم و تربیت، تذهیب، یادگیری و یاددادن قرار داد. خداوند پیامبری از جنس خود مردم را برانگیخت و به وی جهت گرایش فکر مردم به سوی خدا(خداپرستی) ماموریت داد. سپس به پیامبر امر کرد مردم را از نظر اخلاقی تزکیه کند، رذایل اخلاقی را بزداید و مکارم اخلاقی را جایگزین کند و به آنها خواندن، نوشتن، علم و دانش و حکمت بیاموزد.

زمانی که پیامبر مبعوث شد علم در مهجوریت عده ای خاص بود. در چنین دوره ای پیامبر فرمود: طلب علم بر هر مسلمانی واجب است و سواد و فضیلت، یاددادن، یادگرفتن و آگاهی بخشیدن به دیگران حسنه و نیک است.

وی در پایان صحبت های خود گفت: یکی از جهادها، جهاد علمی است و آموزش دهندگان در نظر داشته باشند همیشه در حال عبادت هستند چون آموزش فضائل زیادی دارد.

در این جلسه با حضور مسئولین شهرستان و بخش از مدیران و آموزش دهندگان فعال در امر سوادآموزی تجلیل شد.

گفتنی است در راستای بیانات مقام معظم رهبری، "توسعه پایدار، دانایی، مهارت و کارآفرینی، تولید، اشتغال" شعار سال جاری اداره آموزش و پرورش پیربکران در راستای سوادآموزی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار