برگزاری یادواره های شهدا در محلات اقدامی شایسته است

فرماندار ایلام خواستار توسعه برگزاری یادواره های شهدای محلات در این استان شد

کد مطلب: ۶۹۶۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، معروف بسطامی، در جلسه اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: جای جای این استان معطر با نام و یاد شهدای والامقام است و با وجود گذشت نزدیک به ۳ دهه از پایان جنگ تحمیلی همچنان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در میان مردمان این دیار موج می زند.

وی، گفت: شهرستان های مختلف استان ایلام در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی نقش خود را بخوبی ایفا کرده اند ولی در این میان شهرستان های مرزی با توجه به درگیری مستقیم با دشمن بعثی دچار خسارات مادی و معنوی بیشتری شده اند.

فرماندار ایلام، بر لزوم حفظ و حراست از ارزش های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: نسل جدید شیفته شناخت ویژگی های آن دوران سراسر افتخار است ولی تاکنون نتوانسته ایم این رشادت ها را بخوبی به نسل های سوم و چهارم انقلاب معرفی کنیم.

بسطامی یکی از برنامه هایی که می تواند در این عرصه مثمرثمر باشد را اجرای یادواره های های شهدا ذکر کرد و گفت: برگزاری یادواره های شهدای محلات در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته و باید توسعه یابد.

وی، با یادآوری اینکه ایلام به نسبت جمعیت بیسترین شهید را تقدیم آرمان های نظام و انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: گمنامی تعداد زیادی از این شهدا یک موضوع ناراحت کننده است ، باید تلاش کنیم تک تک این بزرگ مردان را به نسل جدید معرفی کنیم چرا که این عزیزان اسوه های استقامت ، رشادت و پایداری این ملت بزرگ هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار