در گفت و گو با پانا

حسين فرح‌بخش: مجازات قاچاق فيلم همخواني با جرم ندارند

تهران (پانا) – تهیه کننده و کارگردان سینما معتقد است، برای کنترل قاچاق محصولات فرهنگی، قانون مجازات با جرمی که انجام می‌شود همخوانی ندارد. اكنون مجازات به گونه‌ای است که متخلفان زمانی می‌خواهند جرمی انجام دهند ترسی ندارند.

کد مطلب: ۶۹۶۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین فرح بخش، کارگردان و تهیه کننده سینما درباره وضعیت قاچاق فیلم به پانا گفت: خوشبختانه در زمینه «دی وی دی» در سطح تهران به یک کنترل نسبی رسیده‌ایم. در حال حاضر مردم هم تا حدودی قوه تشخیص کالای اصل و فرع را از هم دارند اما در فضای مجازی هنوز این امکان وجود ندارد .

تهیه کننده «خالتور» ادامه داد: در شهر تهران در کنترل «دی وی دی» و «سی دی» خوب عمل کرده‌ایم و عامل بازدارنده قاچاق محصولات فرهنگی شده‌ایم. ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری برنامه‌هایی دارد و مقابله با قاچاق فیلم را در شهرستان‌ها به طور جدی دنبال می‌کند .

فرح بخش توضیح داد: مردم باید بدانند دانلود آثار فرهنگی زمانی مجاز است که از سایت معتبر صورت گیرد و آن سایت حقِ کپی رایت را پرداخت کرده باشد. هر سایت و کانال تلگرامی برای دانلود مجاز نیست .

این کارگردان و تهیه کننده سینما بیان کرد: صدا و سیما باید فرهنگ سازی موثری در این زمینه داشته باشد. این سازمان در زمینه کنترل قاچاق محصولات فرهنگی می‌تواند راهگشا باشد. مردم باید مطلع شوند که تنها سایت‌هایی برای دانلود مجاز هستند که قانونی باشند و پول آن مستقیم در اختیار تهیه کننده قرار گیرد .

فرح بخش با تاکید بر اینکه قانون مجازات با میزان جرم همسان نیست گفت: قانون مجازات با جرمی که انجام می‌شود همخوانی ندارد. قانون باید به گونه‌ای باشد که مجازات با جرم و جنایت برابر باشد.اكنون مجازات به گونه‌ای است که متخلفان زمانی که می‌خواهند جرمی انجام دهند ترسی ندارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار