معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران:

پژوهش‌سراها محور خلاقیت و پژوهش هستند

پیشوا (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: مقدمه ورود افراد به دانشگاه‌های نسل سوم داشتن آموزش ‌و پرورش خلاق، پویا و به‌روز است.

کد مطلب: ۶۹۵۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستاناهی تهران، میررضا شفیع‌پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نخستین جلسه هیأت‌امنای پژوهش‌سرای خواجه‌نصیرالدین طوسی و در آیین افتتاح آسمان‌نمای این پژوهش‌سرا اظهار داشت: پژوهش‌سراها محور خلاقیت، نوآوری و پژوهش هستند.

وی افزود: آموزش ‌و پرورش رسالت سوادآموزی را از سن شش تا 18 سالگی در یک فرآیند 12 ساله عهده دارد که سواد نوع یک و درعین‌حال سواد نوع دو را آموزش می‌دهد.

شفیع‌پور با بیان اینکه در حال حاضر کارکردهای سوادآموزی تغییر کرده است، گفت: رسالت ما فقط انتقال دانش نیست؛ بلکه دانش‌آموزان را باید در جهت تولید دانش آماده کنیم و بهترین مکان برای تولید دانش، پژوهش‌سراها می باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: یک خلأیی که در کل نظام آموزشی ما در دوره عمومی و آموزش عالی به وجود آمده، این است که دانشگاه‌های ما همچنان دانشگاه‌های نسل اول و دوم هستند، یعنی فقط می‌توانند فارغ‌التحصیلانی که فاقد مهارت هستند به جامعه تحویل دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که با وجود پژوهش‌سراها در آموزش‌ و پرورش و پارک‌های علمی و فناوری در مقطع آموزش عالی، باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنیم ، تصریح کرد: مقدمه ورود به دانشگاه‌های نسل سوم داشتن آموزش ‌و پرورش خلاق، پویا و به‌روز است و یکی از لازمه‌های آن نیز، بهره‌مندی از ظرفیت پژوهش‌سراهاست.

شفیع‌پور با اشاره به اینکه امکانات آزمایشگاهی و تجهیزاتی که در اختیارات پژوهش‌سراها است را باید به داخل مدارس سوق دهیم ، تاکید کرد: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم، 300 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور فعال بود که اکنون تعداد آن‌ها به 650 پژوهش‌سرا رسیده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران از رشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی بین دانش‌آموزان این استان خبر داد و افزود: تعداد پژوهش‌سراهای شهرستان های استان تهران از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز، از 10 پژوهش‌سرا به 20 پژوهش‌سرا و در دو نوبت به 28 پژوهش‌سرا رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار