استاندار خراسان رضوی خبر داد:

بهره مندی یک سوم واحدهای تولیدی از تسهیلات بانکی و رونق تولید در ۱.۵ سال اخیر

استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون یک سوم واحدهای تولیدی و صنعتی استان از تسهیلات مستقیم بانکی و طرح رونق تولید بهره گرفته اند که این امر به احیا و رونق تولید استان کمک محسوسی کرده است.

کد مطلب: ۶۹۴۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت حدوذ 6 هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان، افزود: طی این مدت یک هزار و 924 واحد تولیدی واقتصادی استان از این تسهیلات استفاده کرده اند و فعالیت خود را از سر گرفته یا رونق بخشیدند.
وی کل تسهیلات بانکی و رونق تولید توزیع شده را 12 هزار و 716 میلیارد ریال عنوان و ذکر کرد: از این میزان هفت هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات بانکی است که طی این مدت به صورت مستقیم در اختیار یک هزار و 275 واحد تولیدی استان قرار گرفته است.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین از ابتدای سال 95 تا کنون 649 واحد تولیدی از پنج هزار و286 میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید استفاده کردند.
وی عنوان کرد: علاوه بر آن در این مدت اعتبارات صندوق کارآفرینی استان با اخذ دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو برابر شده است .
رشیدیان با بیان اینکه همچنیین امسال 540 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است ، گفت: این رقم نسبت به سال قبل چهار برابر رشد یافته و تا اوایل مهرماه بیش از 380 میلیارد ریال از این تسهیلات به بانکهای استان ابلاغ شده و مابقی هم تا انتهای سال ابلاغ می گردد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با این رقم پیش بینی می شود شش هزار شغل جدید در استان ایجاد شود.
وی گفت: در سایه اقدامات صورت گرفته و اجرای طرح رونق تولید و سیاستهای حمایتی دولت از واحدهای تولیدی ، میزان تولید استان در بخش های صنعتی روند افزایشی یافته ، چنانکه فقط طی هفت ماه امسال تولید کاغذ 108 درصد ، خودرو 46 درصد ، کاشی و سرامیک 52 درصد ، مقاطع فولادی 58 درصد ،فولاد خام 48 درصد و لوله و پروفیل 12 درصد ،الیاف مصنوعی 9 درصد و انواع دارو 6 درصد رشد داشته است.
رشیدیان عنوان کرد: علاوه بر این، تلاش های صورت گرفته در بخش های خصوصی و دولتی و هماهنگی و همکاری بانک ها موجب شد تا علی رغم افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان در این مدت رشد 2.7 درصدی داشته و از 42.4 درصد در تابستان سال 95 به رقم 45.1 درصد طی تابستان امسال رسید. شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.
وی با اشاره به کاهش 2.4 درصدی نرخ بیکاری در استان طی یک سال اخیر افزود : این نرخ از 12.5 درصد در تابستان سال 95 به 10.1 درصد در تابستان امسال رسید ضمن آنکه نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به فصل قبل (بهار 96) کاهش بیش از 3.3 درصدی را نشان می دهد.
استاندار خراسان رضوی، ایجاد 184 هزار اشتغال جدید در این فاصله را عامل محوری در کاهش نرخ بیکاری استان دانست و افزود: در واقع طی 1.5 سال گذشته با وجود داشتن هشت درصد جمعیت کشور و کمتر از 6 درصد اعتبارات عمرانی سراسری، 23 درصد اشتغال جدید کشور را به خود اختصاص داده ایم.
وی اظهار کرد: همه این اقدامات موجب شد تا امسال برای نخستین بار از مرز دو میلیون و 148 هزار اشتغال موجود در استان بگذریم. وی تصریح کرد : در این راستا هم اکنون 21.2 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی ، 31.1 درصد صنعت و 47.7 درصد در حوزه خدمات می باشد.
به گفته وی، این شرایط منجر به بهبود فضای کسب و کار استان شده چنانکه بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده شاخص کسب و کار استان با 20 پله ارتقا نسبت به زمستان سال 95 از جایگاه 23 کشور به رتبه سوم بعد از استان های فارس و گیلان ارتقا یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار