پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به مناسبت هفته گراميداشت قرآن، عترت و نماز

بطحایی: دانش‌آموزان با تمسک به اهل بیت و قرآن در تحصيل علم كوشا باشند

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش به مناسبت هفته گراميداشت قرآن، عترت و نماز پيامي صادر كرد.

کد مطلب: ۶۹۴۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، متن پيام سيد محمد بطحايي به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
ايرانيان از دیرباز واله و شيداي قرآن كريم، اين معجزه‌ بزرگ پيامبر ختمی‌مرتبت، بوده‌اند و زنده نگه‌داشتن تمدن و فرهنگ اصيل ايراني را مرهون دو يادگار عظيم نبي كريم، يعني قرآن و عترت دانسته‌اند. فخرآوران اين سرزمين شاگردان مكتب قرآن‌‌اند و رهبر كبير و مراد سفرکرده‌ی ما، حضرت امام خميني (رحمت‌الله عليه) نيز خود را خاک‌پای عاملان به قرآن می‌دانستند و در وصف مكتب اسلام و معجزه‌ جاويد آن اينگونه سفارش فرموده‌اند:
"ما مفتخريم كه پيرو مذهبي هستيم كه مي‌خواهد حقايق قرآني را، كه سراسر آن از وحدت بين مسلمين بلكه بشريت دم مي‌زند، ‌از مقبره‌ها نجات داده و به عنوان بزرگ‌ترین نسخه‌ نجات‌دهنده‌ بشر از بندهايي كه بر پاي و دست و قلب و عقل او پيچيده است و او را به سوي فنا و نيستي و بردگي و بندگي طاغوتيان مي‌كشاند، نجات دهد.
و ما مفتخريم كه پيرو مذهبي هستيم كه رسول خدا، مؤسس آن به امر خداوند تعالي بوده و اميرالمؤمنين علي بن‌ ابيطالب (علیه‌السلام)، مأمور رها كردن بشر از تمام بندها و بردگی‌هاست.
ما مفتخريم كه كتاب نهج‌البلاغه كه بعد از قرآن بزرگ‌ترین دستور زندگي مادي و معنوي و بالاترين كتاب رهايي‌بخش بشر است و دستورات معنوي و حكومتي آن بالاترين راه نجات است، از امام معصوم ماست.
ما مفتخريم كه ائمه‌ معصومين، از علي بن ابيطالب (علیه‌السلام) گرفته تا منجي بشر، حضرت ولی‌عصر (علیه‌السلام) كه به قدرت خداوند، قادر، زنده و ناظر امور است، ائمه‌ي ما هستند".
اينجانب از تمامي همكاران بزرگوار، معلمان و مربيان عزيز و سخت‌کوش كه در طول ساليان خدمت خالصانه‌ي خود، تمام عزم و توان خود را در راستاي تربيت نسل پيشگامان تمدن نوين اسلامي به كار گرفته‌اند، سپاسگزاري می‌نمایم و از دانش آموزان عزيز كه بار سنگین ساختن آينده‌ي اين انقلاب بر عهده‌ي آنان است می‌خواهم همواره با استعانت از خداوند متعال، تمسك به اهل‌بیت عصمت و طهارت، انس با قرآن کریم و تدبر در آيات نورانی آن و توجه ويژه به اقامه‌ فريضه نماز، در تحصيل علم كوشا باشند؛ زيرا آينده‌ پرافتخار انقلاب اسلامي و ميهن عزیزمان، ايران اسلامی، نيازمند تلاش صادقانه و خستگی‌ناپذیر جهادگران عرصه‌های علمي و فرهنگي است.
از خداوند متعال می‌خواهم به همه ما توفيق دهد كه با بهره‌گیری از آموزه‌های دين مبين اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، بتوانيم تمام توان خود را در راستاي تربيت شايسته‌ي فرزندان عزیزان انقلاب اسلامي به‌کارگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار