توقف ثبت سفارش عامل افزایش قیمت تا 70 درصدی خودروهای خارجی

تهران (پانا) - عضو اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو می‌گوید‌ توقف ثبت سفارش خودرو موجب شده است تا قیمت خودروهای خارجی در بازاربه صورت سرسام‌آوری افزایش یابد به گونه‌ای که در برخی خودروها موجب افزایش قیمت 30 تا70 درصدی شده است.

کد مطلب: ۶۹۳۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

نعمت‌الله کاشانی‌نسب در گفت‌وگو با پانا خاطرنشان کرد:‌ این شرایط موجب شده است تا آمار معاملات خودروهای داخلی نیز نسبت به گذشته کاهش یاید و رکود معاملات بر فضای کسب و کار نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تاثیرات منفی داشته باشد.

کاشانی‌نسب درباره اینکه افزایش نرخ خودروهای خارجی سازوکاری برای رونق فروش خودروهای داخلی بوده است، عنوان کرد:‌ متقاضی خودروی خارجی، خریدار خودروی داخلی نیست بنابراین نمی‌توان گفت که توقف ثبت سفارش واردات خودرو با انگیزه و هدف گرایش بیشتر مصرف‌کنندگان به بازار خودروهای تولید داخلی صورت گرفته است.

وی گفت‌: بی‌نظمی و بی‌قاعده بودن در بازار صورت گرفته و به راحتی می‌توان افرادی را که به واسطه این تصمیم سودهای سرشاری از فروش خودروهای دپوشده در انبارها به دست آورده‌اند ،پیدا کرد.

سوء‌ استفاده ازشرایط و تعیین قیمت‌های سرسام‌آور برای خودروهای خارجی

کاشانی‌نسب تصریح کرد‌: با وجود توقف ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی عرضه این خودروها با نرخ‌های سرسام‌آور ادامه دارد و این شرایط نشان می‌دهد رانت حاصل از توقف ثبت سفارش برای عده‌ای که از این تصمیم اطلاع داشته‌اند ،بسیار بالا بوده است .

عضو اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو با تاکید بر ضرورت ورود سازمان حمایت به قیمت‌گذاری خودروهای خارجی اضافه کرد:‌ سازمان حمایت از مصرف‌کننده یا سایر مراجع به راحتی می‌توانند بررسی کنند که چه افرادی و با چه شرایطی به چه میزان خودرو وارد کرده‌اند. سازمان حمایت باید به منظور پاسخگویی به نیاز بخشی از مصرف‌کنندگان که خریدار خودروی خارجی هستند بررسی‌های لازم را انجام دهد و این سکوت چندان بجا نیست.

کاشانی‌نسب خاطرنشان کرد:‌ مردم تصور می‌کنند که این نمایشگاه‌داران هستند که سود حاصل از افزایش قیمت خودرو را می‌برند، در حالی که نمایشگاه‌داران امکان انبار خودرو را ندارند.

عضو اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو در خصوص شرایط فروش خودروهای داخلی نیز گفت‌:‌ با وجود اعلام پیش‌فروش خودروهای داخلی مصرف‌کنندگان واقعی موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند و این شرایط به زیان مصرف‌کننده است .

کاشانی‌نسب درخصوص بازار فروش خودروهای دست دوم نیز گفت: بازار فروش خودروی دست دوم نیز کساد است و در میان تولیدات داخلی تنها بازار فروش چند خودرو که کیفیت بهتری دارند مناسب است و در مجموع بازارفروش خودروهای دست دوم با رکود طولانی روبه‌رو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار