برای ترویج و اثرگذاری فرهنگ قرآنی باید دانش و بینش قرآنی را با رفتار قرآنی آراسته کرد

همزمان با هفته بزرگداشت قرآن ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پیامی با تبریک این هفته گفت : برای ترویج و اثر گذاری فرهنگ قرآنی باید کلام قرآنی را با رفتار قرآنی آراسته کردو دانش آموزان را با عمل و رفتار خود به آموزه های قرآنی دعوت کرد .

کد مطلب: ۶۹۳۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، خدانظر دریکوند افزود: قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است.

وی خاطر نشان کرد : با آشنایی به قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی هموار می شود و تربیت دانش آموزان خودباورو خداباور در سایه سار هدایت‌های این کتاب آسمانی دست یافتنی می شود .

دریکوند تصریح کرد : در شرایطی که کشورهای اسلامی در برابر توطئه های حساب شده دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند؛ بهترین راه چنگ زدن به ریسمان محکم الهی و اتحاد حول محور قرآن است . وی تاکید کرد : باور داشته باشیم که اعتصام به حبل‌الله همان تمسک به تعلیمات کتاب بزرگ الهی است و آشنایی دانش آموزان با این کتاب آسمانی آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاشی که برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان دارند ؛محافظت می کند .

دریکوند در بخش دیگری از این پیام ادامه داد : امروز جوانان ما بیش از گذشته تشنه معارف ناب قرآنندو باید با ظرافت و دانایی این زلال حیابخش روحانی را به روح و جان آنها تزریق کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : البته باید به این حقیقت هم اذعان کرد که دانش آموزان و فرزندان ما بیش از آنکه به گفته های ما توجه کنند ، اعمال و رفتار ما را الگوی خویش قرار می دهندو باید بین مبانی نظری قرآنی و مبانی عملی قرآنی رابطه برقرار کردو دانش و بینش قرآنی را به رفتارو عمل قرآنی آراسته ساخت تا در وجود دانش آموزان تحول ایجاد شود.

دریکوند در ادامه به برنامه های بزرگداشت هفته قرآن اشاره کردو افزود : آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته و امید است این برنامه ها با رویکرد کیفیت گرایی بتواند قطره ای از زلال ناب الهی را در کام تشنه جوانان و نوجوانان ریخته و آنان را با این کتاب الهی مانوس سازد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا دستگاه تعلیم و تربیت بیش از گذشته در ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی گام برداشته و توفیق پیدا کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار