ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده باعث تحکیم بنیان خانواده می شود

بوشهر (پانا) - معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ترویج فعالیت ها و فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها را باعث کاهش تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده دانست.

کد مطلب: ۸۰۲۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده باعث تحکیم بنیان خانواده می شود

عبدالرضا عالی پور در نشست خبری که با موضوع جشنواره فیلم آیات قرآنی ، روز قرآنی بوشهر، و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، بیان کرد: شور و نشاط از موارد ضروری در انجام امور قرآنی است.
وی افزود: زندگی با قرآن به وحدت و همدلی می رسد.
عالی پور اظهار داشت: در هفته جاری و آینده چهار برنامه مختلف با محوریت قرآنی داریم که برنامه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن امسال به‌صورت مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و ٨٤١ نفر در آزمون امسال شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ٤٥٠ نفر را آقایان و ١٣٩١ را خانم ها تشکیل می‌دهند، که نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.
عالی پور با بیان این موضوع که قرآن آموزان موسسات و مراکز قرآنی بیشترین آمار در ثبت نام داشته اند، تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه، داوطلب آزاد، مساجد، کانونهای فرهنگی و هنری، حسینیه ها و تکایا، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مدارس و دارالقرآن های آموزش و پرورش، پایگاههای بسیج مردمی، مراکز نظامی و انتظامی، مراکز اصلاح و تربیت و حوزه‌های علمیه از دیگر شرکت کنندگان در آزمون می باشند.
وی با بیان این مطلب که موسسه نور الثقلین مجری برگزاری این آزمون است، یادآور شد: آزمون کتبی در ١١ حوزه امتحانی و آزمون شفاهی نیز در ٧ حوزه در استان بوشهر برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
عالی پور با بیان اینکه از مجموع٢٠ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور ٤٠٠ کانون در این استان فعالیت دارند، افزود: ٢٢٤ کانون شهری و ١٧٠ کانون روستایی، یک کانون دانشگاهی، ١٠ مرکز دیجیتال، ١٩ کانون تخصصی، ٢٩ خانه نور، هشت کانون مصلی، ٢٢٠ کتابخانه باز و ١٤٠ کتابخانه مخزن دار است.
وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری استان در زمینه علم و فناوری کانون تخصصی دیجیتال الغدیر برازجان رتبه اول کشور، رتبه فرهنگی مقام چهارم و اجرای فعالیت در خصوص عفاف و حجاب نیز رتبه نخست را کسب کرده است.
عالی پور بیان داشت: در تابستان گذشته چهار هزار و ١٢٥ کلاس آموزشی، فرهنگی، ورزشی تشکیل شده و ٢٤هزار و٩٨٧ نفر در اردوهای درون و برون استانی کانونهای استان شرکت کرده اند.
وی در ادامه به دومین جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در بوشهر اشاره کرد و عنوان داشت:٣٤٢ اثر در قالب مستند، فیلم داستانی، پویانمایی و نماهنگ با موضوع قرآنی به دبیرخانه جشنواره فیلم قرآنی آیات در بوشهر رسیده و در مرحله داوری است که ١٦٦ اثر در بخش فیلم داستانی، ١٠٨ اثر مستند و ٦٨ اثر پویانمایی، نماهنگ و بخش ویژه (مربوط به سوره واقعه) شرکت کرده اند.
عالی پور همچنین اظهار داشت: اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز ١٦ اسفند ماه جاری همزمان با روز قرآنی بوشهر به میزبانی این استان برگزار می شود.
وی ضمن بیان این موضوع که استان قم با ثبت ٦٢ اثر بیشترین ارسال آثار را به خود اختصاص داده است، گفت: جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در موضوع داستان های قرآنی و عترت، زندگی و سیره اهل بیت، شخصیت های قرآنی، تمثیل و لطایف پند آموز قرآنی و عترت، مضامین و معارف دینی شامل کانون خانواده، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، امربه معروف و نهی از منکر و ولایت و امامت است.
عالی پور ادامه داد: تجلیل از برگزیدگان و دارندگان رتبه اول تا سوم در سطح ملی و قرآنی، پخش سی دی قرآنی بین رانندگان و مسافران اتوبوس های درون شهری، مسابقه استانی رادیویی و تلویزیونی، پخش مستند هوجیوه و دیدار با خانواده شهدا از برنامه های مهم روز قرآنی بوشهر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار