معادلات برای همسو شدن ساختمان‌های سئول

صالحی امیری بر سر دو راهی/ آغاز پروژه بازگشت هاشمی طبا به ورزش

تهران (پانا) – با اظهار نظر شهردار تهران باید حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک را منتفی دانست و حالا به نظر می‌رسد دومین گزینه نزدیک به دولت برای ریاست کمیته ملی المپیک در راه باشد.

کد مطلب: ۶۹۳۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

هفته گذشته وقتی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار و خبرگان ورزشی انتخاب شدند، نام رضا صالحی امیری در بین خبرگان ورزشی سر و صدای زیادی به پا کرد. اما محمدعلی نجفی شهردار تهران معادلات حضور وزیر سابق ارشاد را در راس کمیته ملی المپیک برهم ریخت.

از آنجایی که صالحی امیری غیر از سرپرستی 70 روزه وزارت ورزش و جوانان هیچ سابقه ورزشی در کارنامه خود ندارد، حضورش در لیست خبرگان ورزشی کمیته ملی المپیک شائبه های زیادی داشت و حتی گفته می‌شد وزارت ورزش در حال مهره چینی است تا گزینه های خود بر روی صندلی کمیته بنشینند.

صالحی امیری که پیش‌تر هم نامش جزو کاندیدها ریاست کمیته ملی المپیک مطرح شده بود همه معادلات را درست پیش برد تا او یکی از گزینه های ریاست کمیته باشد و حتی حضور کیومرث هاشمی رییس فعلی کمیته ملی المپیک را در بدنه کمیته قطعی کرد چرا که به واسطه دوستی صالحی امیری و کیومرث هاشمی فارغ از دیدگاه سیاسی همگان به این باور رسیدند که مهره چینی وزارت ورزش در کمیته ملی المپیک در حال انجام است و به زودی افرادی در کمیته روی کار می آیند که مورد تایید وزارت ورزش و جوانان هستند اما چندروز پیش نجفی که چند هفته‌ای می‌شود حکم معاونت را برای صالحی امیری در شهرداری تهران زده است با اظهار نظری در یک برنامه تلویزیونی معادلات را تغییر داد. وی درباره حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک گفته است: «بحث این بود که آیا حضور در کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود یا خیر. من با انصاری معاون رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان اعلام کرد از نظر ما به طور قطع شغل محسوب می‌شود. با این شرایط صالحی امیری نمی‌تواند دو شغل داشته باشد و اگر به کمیته برود باید از شهرداری جدا شود که البته به نظر من ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند. »

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که بارها نشان داده به ورزش علاقه زیادی دارد با موضوع دو شغله بودن باید بین شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک یکی را انتخاب کند، که البته با توجه به اظهار نظر نجفی باید بصورت صد در صد حضور او در کمیته ملی المپیک را منتفی دانست.

با این شرایط و در حالی که دولت و وزارت ورزش بی‌میل نیست سکان کمیته ملی المپیک در اختیار فردی همسو با دولت و وزارت ورزش بگذارد تا اختلاف نظرهای قبلی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دیده نشود نام گزینه اول ازاین لیست خط خورده است و حالا می‌توان سراغ از دومین گزینه گرفت.

مصطفی هاشمی طبا که ده سال سابقه ریاست بر کمیته ملی المپیک و 12 سال ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات را در کارنامه دارد و در جریان مناظره‌های انتخاباتی اخیر از مواضع دولت دفاع کرد گزینه‌ای است که می‌تواند فرد شماره 2 دولت و وزارت ورزش برای ریاست کمیته ملی المپیک باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار