مشارکت مردم در حل مسائل فرهنگی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش مردم در حل مسائل فرهنگی گفت:با مشارکت مردم می‌توان مسائل فرهنگی را به زیباترین نحو ممکن چاره اندیشی کرد.

کد مطلب: ۶۹۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد مهدی مروج الشریعه در چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر فعال بودن همه حوزه های استان در امر فرهنگ و مشارکت همه جانبه مردم در این موضوع مهم کشور اظهار داشت: با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد توجه همه مسئولان و مردم به هجمه های فرهنگی دشمنان و ضرورت برنامه ریزی جدی در این خصوص، دیگر نمی توان نسبت به مسائل فرهنگی استان بی‌تفاوت بود.

وی با بیان اینکه ما باید در برخی گویش‌ها، رفتارها، مرام و آداب و ارتباطات اجتماعی و اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی خود بازنگری کنیم، افزود: مقام معظم رهبری در سه مقطع از سه واژه هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی در خصوص مسائل فرهنگی استفاده کردند و به نوعی نسبت به مسائل فرهنگی در کشور هشدار دادند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان یک ارزیابی نسبت به مولفه ها و شاخص های فرهنگی استان و مقایسه آن با میانگین کشوری داشته باشد و نتایج در شورا مطرح شود، گفت: باید با امکانات موجودی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مروج الشریعه با بیان اینکه کانون های مساجد ظرفیت خوبی برای انجام کارهای فرهنگی با مشارکت مردم هستند، گفت: در مساجد ما کتابخانه و امکانات خوبی وجود دارد که از آنها استفاده نمی شود.

وی با تاکید بر استفاده مفید از تکنولوژی اطلاعات توسط نهادهای فرهنگی،گفت: اگر ما تکنولوژی اطلاعات را ترک کنیم دیگران آن را در انحصار خود در می‌آورند و آن وقت به کمتر از انحراف در دین و اعتقادات ما راضی نیستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شبکه‌های فرهنگی براساس تکنولوژی اطلاعات در دستور کار شورا قرار گیرد وبرنامه های پرمحتوا و موثری را طرح ریزی کنند، گفت: ما بهترین فرهنگ را در جهان داریم، اما خود از آن استفاده نمی‌کنیم و دیگران به خوبی از آن استفاده می‌کنند.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه پیشرفته ترین فناوری برای اکتشاف آب‌های ژرف در حال انجام است، افزود: در حال حاضر تعدادی از بهترین کارشناسان داخلی و خارجی در ١٥٠٠ نقطه هدف استان در حال بررسی و تحقیق هستند که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه برای استان باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه فرهنگ سازی فرهنگ های خوب و ناب ایرانی اسلامی خوب کار نکردیم، گفت: دستگاههای متولی ما در حوزه تولید مولفه‌های حوزه فرهنگ به خصوص سینما، تئاتر و فیلم های کوتاه و بلند نتوانستند در زمینه مسائل اخلاقی مانند صداقت، پاکی و مسائلی از این نوع پروژه های تاثیرگذار کار کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره اینکه با دستگاههای متولی فرهنگ در کشور نمی‌توان سلامت فرهنگ را ارتقاء داد، ادامه داد: در این زمینه باید مردم را وارد میدان کرد؛ چراکه برای سالم سازی جامعه از نظر اخلاقیات و مولفه های اجتماعی بهترین گزینه مردم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار